2016. március 1., kedd

A stroll in the kids' department

Ennél undorítóbb időt, fúúúúj. Mindegy is, lépjünk túl. 


Tegnap elvittem a kutyát kozmetikushoz (mármint a kisállat-típusúhoz), szegényt be kell hozzá kábítani, két órán keresztül nyírják (minden tincset külön kell levágni, aztán pedig megfürdetjük (ebben én is részt veszek). Nagyon retteg tőle, utána pedig egy napig depressziózik, meg furán mozog, gondolom, akkora súlytól szabadul meg ilyenkor, hogy teljesen át kell koordinálnia a testét és a mozgását. A kutyaiskola óta nagyon szeret átugrálni dolgokon, felugrálni dolgokra (akadály hopp felszólításra, de papagáj hopp-ra is működik egész magasra), például a főtéren a sövényen szokott oda-vissza átugrálni, és amikor először sétáltunk az első nyiratkozás után, akadály hopp felszólításra fejjel belefúródott a sövénybe, alig bírt kikászálódni (a tankönyvek azt írják, ilyenkor tilos kinevetni a pulit, de hát nehéz megállni, na). Na de ma már vacsorázott, jobb a kedve is, tiszta, puha, illatos a bundája, a hasa pedig bársonyosra van nyírva, bármeddig tudnám simogatni. 
ez nem ő, de igen, a macskámnak görbe a farka, így született <3
Éjjel nagyon szarul aludtam, reggel igen nehéz volt elképzelni, hogy kibírom ezt a napot, de persze egy pillanatra nem volt időm megállni, vagy belegondolni, hogy fáradt vagyok. Úgy volt, hogy ma edzeni is megyünk, de aztán ahogy elment az utolsó diákom, kikísértem, majdnem kitépte a kaput a kezemből a szél, és akkor azt mondtam, hogy nooooo way

Panna ott volt nálam, most először bejött, mikor tanítottam, nem könnyen áll szóba idegenekkel, de valószínűleg szimpi neki a 14 éves leányzó, rajzolt mellettünk szépen, míg tanítottam, nagyon cuki volt. Kentem vajaskenyereket (az a kedvenc étele ugyanis) meg csináltam kakaót, bevettük magunkat a takaró alá a kanapéra, és hát annyit erről a napról. Ma komolyan lefekszem aludni este 9-kor. Holnap kivételesen csak 10-re megyek, úgyhogy elmegyek edzeni meg szaunázni reggel. Már ha lesz kedvem, mert ébresztőt azt tuti nem állítok be. 

Ez ma egy ilyen nap, ugye? 

17 megjegyzés:

  1. juj ez egy snoopys pulcsi?? mutimuti :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen, de jó szemed van:) hát ilyen sima kapucnis:)

      Törlés
  2. Abszolut ilyen nap, brr.. Mar most el tudnek aludni.

    VálaszTörlés
  3. A papagaj hopp nagyon cuki <3 :D

    VálaszTörlés
  4. hangosan felkacagtam azon, hogy szegény Bobek belefúródott a bokorba (ne mondd el neki :D)

    VálaszTörlés
  5. Én csak azért nevettem, mert a nagyvad ugyanilyen dolgokat művel, pedig őt még nem nyírták meg..

    VálaszTörlés
  6. én is túlélésre játszottam tegnap. habár edzeni elmentem, de nem tudom, hogyan csináltam :)

    amúgy a kutyát azért nem szabad kinevetni, mert ő azt tudja, hogy éppen rajta nevetünk és majd szomorú lesz tőle? ezt komolyan kérdezem, minden tudni akarok a kutyákról, imádom a kutyákat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)

      Amikor először levágattam a bundáját, akkor már nagyon hosszú volt, ilyen 15-20 centis tincsek. Utánaolvastam, és voltak, akik azt írták, hogy a pulijuk a nyírás után elbújt egy bokor mögé, és egy napig nem jött elő. Állítólag szégyellik magukat, kvázi olyan, meztelennek érzik magukat. És igen, érzékeny a kis lelkük, lejön neki, h őt neveted ki, és hát egy ilyen szituban ez extrán üt. Ezt is most olvastam:

      "A pulira jellemző vonás, hogy nagyon tudják szégyellni magukat. Ez leginkább kozmetika után mutatkozik meg, amikor fél napra is elbújnak hol a bokor alá, hol az ólba. Hagyni kell őket, megbékélnek! Egy fontos dolog van, próbáljuk megállni, hogy ne nevessük ki őket mikor meglátjuk a kozmetika után. Én tudom, ez nagyon nehéz, hiszen egy teljesen más és persze furcsa kinézetű kutya lesz a bozontos, jellegzetes puliból."

      :))

      Törlés
  7. Ja, és az első nyírás után 3 napig kvázi halottnak tetette magát, odajártam megnézni, hogy lélegzik-e, nagyon ijesztő volt. :( Már jobban viseli, csak egy napig tart, de akkor teljesen maga alatt van, csak fekszik, vagy áll, és lóg füle-farka, de szó szerint, semmivel nem lehet jobb kedvre deríteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hülye kérdés talán, de nyáron is? Akkor a szégyenkezést nem írja felül, hogy kevesebb bozontot kell cipelnie a dög melegben? Mennyi időnként kell megnyírni a pulikat?

      Törlés
    2. Ó:(())) (nem is tudom, hogy sírjak vagy nevessek, ez nagyon megható)

      Törlés
    3. @Kriszti: a pulikat évente egyszer nyírják - tavasszal -, hogy télig legyen elég ideje visszanőni a bundájuknak.

      @milonka: Te hová hordod őket? én még nem találtam olyan kozmetikust, aki ismeri a puli fajtaspecifikus nyírást. örülnék, ha végre sikerülne. vagy ő is géppel tolja le? milyen hosszúra vágja? csupaszra, vagy meghagyja őket olyan kis finom szőrösnek?

      Törlés
    4. *nem őket, csak őt. a mieink miatt botlottam a többes számmal. :)

      Törlés
    5. még egy kérdés: miután elkezd visszanőni, te szoktad igazgatni a tincseket, szétszedegetni néha, vagy nyírástól nyírásig hagyod úgy, ahogy van? (én kicsit szégyellem magam, mert ez volt az első telük mellettünk, és a gyerek mellett nem voltak óráim minden nap szedegetni belőlük a sok apró beleragadt bizbaszt és széthuzigálni a tincseket, ahogy a tenyésztő mutatta, ezért most a bundájukban akadnak "meglepetések".)

      Törlés
  8. A szuleim pulija eveket fiatalodik es orult boldogan szokott rohangalni minden nyiras utan. Mintha mutogatni akarna az frizurajat. Sok eve a nyiregyhazi vadasparkban lattam egy tar kopaszra nyirt pulit. Gyorsan ott meg is kerdeztem, hogy ezt megis hogyan gondoltak es a gondozok szerint igy kell csinalni, mert a juhaszok a birkakkal egyutt lenyirtak oket is:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. tényleg lenyírták őket, ami egyébként nem rossz dolog, csak ők ollóval csinálták, nem nullás géppel, mint a kutyakozmetikusok többsége. :(

      Törlés