2018. január 24., szerda

Spanyol viasz

Rájöttem, hogy akkor eszem szépen, ha tele van a hűtőm kívánatos zöldségekkel, van időm reggelizni (mondjuk arra mindig van, az az életbenmaradásnál is fontosabb nálam), viszek tízórait sok zöldséggel, tudok egészséges kaját főzni és vinni magammal, valamint leülök, és az 5. óra után (12:30), ha törik, ha szakad, megeszem az ebédemet. Ha ezek mennek, akkor sosem érzem magam éhesnek, a napi kajám 80%-ban zöldségből áll, eszembe sem jut kekszet és sütit nasizni, ami pedig mindig van a kávézóban, és délután sem jönnek rám evésrohamok, hanem eszem még délután valami egészségeset, vagy letolok egy fehérjeturmixot edzés után, és kész. Emellett kiegyensúlyozott vagyok, energikus és tök jól érzi magam a hasam is. 

Viszont ha nem viszek uzsit/ebédet, akkor már délben elkezdek rájárni a kekszekre, itthon pedig, mikor suli után nekiállok csinálni valami kaját, az a fő (illetve az egyetlen) szempont, hogy gyorsan kész legyen. Ráadásul míg elkészül, nassolok, pl az imént belapátoltam egy pohár tejfölt. Ráadásul ilyenkor ez energiaszintem is borul, nincs kedvem mozogni, nem vagyok tevékeny, nyűgös vagyok és fáradt, és ez a két tényező egyenes arányosságban áll a szemét kaják iránti vonzalmammal, szóval ördögi kör.

Ehhez a felismeréshez 40 év kellett, de legalább mostanra ennyire bölcs lettem, örüljünk hát együtt. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése