2019. június 18., kedd

Saláták, körömlakkok

Mondjuk pont beújítottam egy csomó csodás, nyári színű körömlakkot is, nyári színekkel bővítve az Essie hadsereget, de nem erről akarok írni, hanem hogy olyan csodálatos salit csináltam ebédre, hgy legszívesebben mindenkivel megkóstoltatnám. Annyi volt a titok, hogy olasz napok vannak a lidl-ben, és ezért volt itthon ricotta meg laktóz enzim, citromos olívaolaj tavalyról Horvátországból, meg a Pillától kapott tescos  füstölt tengeri só. Sosem gondoltam volna, hogy ennyit számít, hogy meg-megroppanak a fogad alatt a finom sókristályok, de ez valami isteni. A ricottának pedig, amióta először kóstoltam (nem olyan nagyon régen), nem tudok ellenálni. Az édessége, simulékonysága elképesztő harmóniában van a friss ruccolával és az édes koktélparadicsommal. Szóval nagyon finomak együtt. Ha belegondolok, hogy eredetileg csirkét meg édesburgonyát akartam sütni... Éljen a nyár!

21 megjegyzés:

  1. végre végre a kedvenc témáim :-) <3 (meg az ínycsiklandó képek)

    VálaszTörlés
  2. En eddig mindig elrettentem az Essie araitol. Erdemes belefeccolni 2 Sally Hansen arat?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Parndorfban kb 5-6 euro egy essie lakk (7 eredetileg, de vagy van rá 20% engedmény, vagy minden 3. ingyen van). én a néhányszáz forintos Dm-es lakkokat tartom inkább drágának, amik másnapra lepattognak, ez azért 4-5 napot kényelmesen bír. Az OPI-t szeretem a legjobban, csak ahhoz nem jutok hozzá ennyiért.

      Törlés
    2. Huh, el kell jussak Parndorfba! ( meg nem voltam). Nalunk (Uk) Essie, Opi egy aron van £11 korul. Azt hittem ekorul lehet Europa masik oldalan is. Viszont felfedeztem egy tuti koromlakkot a dm-ben par eve. Azota ha otthon jarok, mindig megjutalmazom magam egy ujjal. Nem emlekszem mennyibe kerul, de " double volume" nevre hallgat a sajat kollekciobol. Nagyon szepen fed es siman kibir 4-5 napot.

      Törlés
  3. Füstölt sókristályt mindenre is!

    VálaszTörlés
  4. Ja, és az olasz napok keretében vannak balzsamecet szószók (nem ecet, hanem sűrű szósz) is a Lidlben, mindegyik isteni, nekem ez is szinte nélkülözhetetlen a salikhoz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. úristen, vettem tegnap ilyet és awwwwwwwwwww. Múltkor nézegettem, hogy jó lehet-e, de aztán megszavaztam, hogy á, biztos semmi extra, jó lesz az itthoni balzsamecet is. Hát awww, este kisétáltam a lidl-be és a vacsimat már így ettem. Hát úgy érzem, szintet léptem :D
      Köszi a tippet!

      Törlés
    2. az a vicci, h én is gyorsan vettem egyet :D
      alig várjuk, h újra itthon készült rendesebb kajákat együnk, és bár nem vagyunk nagy salisok, most pont illik a tervbe

      kíváncsi leszek :)

      Törlés
  5. jólvanmár, elég mostmár a nyálcsorgatós posztokból, mostanság annyira nem volt érkezés rendesen kajálni, hogy már egy sima sali is sóvárgást okoz

    VálaszTörlés
  6. jó ez a sali de ez volt a teljes ebéded? Ha igen akkor azt hiszem irigység amit érzek. Ezzel a 3 szem paradicsommal, a kis "ződdel" meg a kanálnyi ricottaval te meddig húzod? Én addig húznám amíg kész nincs az igaz ebéd :(

    VálaszTörlés
  7. Atyám, de finom lehet és de iciripiciri adag. Nekem ez max vacsi lenne, az is duplázva.

    VálaszTörlés
  8. senki nem mondta, hogy csak ezt ettem:)

    VálaszTörlés
  9. örülök, hogy a többi kommentelő is többet eszik ennél, már kezdtem aggódni :D :D

    VálaszTörlés
  10. de én nem értem, miért aggódik mindenki, ti nem szoktatok kétszer szedni? dinnyét enni? nem éhesnek lenni a hőségben? eszem eleget! :)

    VálaszTörlés
  11. Ezt ajánlom kb 300-400 Ft és a legjobb lakk, amit eddig hasznaltam. Soha nem gondoltam volna. https://kremmania.hu/kremek/quiz-gel-like-gel-lakk-hatasu-koromlakk

    VálaszTörlés
  12. Ha olaszországban jársz és sikerül szerezni (piacon általában, boltban ritka ott is), kóstold meg a füstölt ricottát. Édes istenem, a legfinomabb dolog a világon. Apósoméknál Szardínián a piacon szoktuk venni, grillezve, salátába, csak magában, balzsamecettel, fügével, mindenhogyan isteni, borzasztó komplex ízű, selymes, de nem kenhető, hanem már félkemény sajt állagú, csodás étel. Bármeddig el tudnék rajta élni.

    VálaszTörlés
  13. Nem szoktunk balzsamecetet használni, de a salátát jobban kívánom én is mostanában. Melyiket vegyem a Lidl-be első próbálkozásra? Meghoztátok az étvágyam hozzá. 😄

    VálaszTörlés
  14. Ne a sima ecetet, az sokkal savasabb, hanem ezek közül vmelyiket: https://www.google.com/search?q=lidl+balzsamecet+sz%C3%B3sz&rlz=1CDGOYI_enHU823HU824&hl=hu&prmd=imnv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjGi6fU-_jiAhVsAxAIHRB3DcoQ_AUoAXoECA4QAQ&biw=375&bih=551#imgrc=FdbwyiHxvD550M
    500 Ft, nem olyan nagy tétel, ha mégsem jön be. Én most narancsosat vettem, de még nem kóstoltuk, gondolom, lesz egy pici gyümölcsös beütése. A classic is teljesen jó, igazából ez ízlés kérdése, a gyümölcsösek talán lágyabbak.
    Pici olívaolaj, egy nyomásnyi ebből, és máris ízletesebb a sali, vagy akár a mozzarella-paradicsom-bazsalikom (sok bazsi) kombó.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, a szőlőset vettem végül, holnap teszteljük is szerintem :)

      Törlés