2017. január 19., csütörtök

A true morning person

Amikor Tonynál alszom, általában autóval megyek, hiszen egy másik városban lakik, mint én. Ilyenkor is 6-kor szoktam kelni, mert be kell érnem a suliba 8-ra, kicsit autózom hazáig, és inkább otthon készülődöm, mert ott jobban kézre áll minden. Illetve igazából nála is van már sminkcuccoktól kezdve a ruhákon át kávéig minden, de ő ugye nem készülődik hosszan, mint én, hanem régebben még aludt olyankor, mostanában meg, mióta új munkahelye van, már előttem elslisszan a vonathoz - és ha már vele nem lehet, akkor egyedül inkább otthon szöszmötölök. Na és engem ott vár a kisautó a ház előtt, hazagurulok úgy negyed óra alatt, esetleg megállok friss reggelit venni (az Aldiban van teljes kiőrlésű croissant, ami reggel 7-kor még meleg), aztán otthon az autót lecserélem bicajra (illetve most nem, mert nagyon csúszós az út), megsétáltatom a blökit, majd kavargatom egy kicsit a kávémat a konyhában, mielőtt továbbindulnék dolgozni. 

Otthon fedett helyen parkolok, úgyhogy Tony mellett találkoztam olyannal először, hogy az autó helyett egy hókupac várt a ház előtt, vagy hogy jégpáncél borította a kocsit - és itt a magyarázat arra, hogy miért volt Tonytól az első ajándékom egy narancssárga jégkaparó. Azt gondoltam egyébként, hogy ez a fagyos reggeli meló bizonyára szívás, de fura módon egyáltalán nem bánom, szeretem kivakarni az autót a fagyott víz fogságából, és mire kész vagyok, már meleg autóba ülhetek bele. Mondjuk az ülésfűtésért ölni tudnék, de olyanom sajna nincsen. Ma reggel pedig nagyon szép kis hópelyhek vártak az ablakon, meg is örökítettem őket: 


Na de a lényeg, hogy azt a következtetést kell levonnom, hogy nagyon szeretem a reggeleket, ha valakire lehet mondani, hogy 'morning person', akkor az én vagyok. Bármilyen korán kell kelni, és bármennyire nehéz kibújnom a meleg takaró alól, főleg, ha a pasimat is ott kell hagyni, hogy még durmolhasson tovább, én reggel vagyok a legjobb formámban. Jókedvű vagyok, energikus, friss, csacsogós, mindenhez van kedvem: zenét hallgatni, blogot írni, készülődni, reggelit csinálni. És nem azért kelek szuperkorán, mert muszáj, hiszen egy órával később is simán elég lenne, hanem hogy legyen időm hosszan sertepertélni. Egyébként edzeni is olyankor szeretek a legjobban, délután sokkal nehezebb rávenni magam.

Ezzel szemben délután, ha végre hazakeveredtem és vége az óráimnak, nagyon nehezen veszem rá magam, hogy újra elinduljak valamerre. Fáradt vagyok, nyűgös, kényelmet akarok, meleget, csendet meg sok finom ennivalót. Mint most is. 


18 megjegyzés:

  1. Ulesfutest minden autoba! Avagy nekem is hianyzik, mint egy falat kenyer.
    Amugy az uram peldaul athidal:
    https://www.conrad.hu/hu/masszirozos-uelesfutes-futheto-autos-ueleshuzat-3-masszirozasi-ponttal-12v-2-fokozat-fekete-profi-power-676263.html

    Es muszaj megjegyeznem, hogy szuper, hogy irasos bizonyitek is van arra, hogy leteznek emberek, akik reggel funkcionalnak. En total ellenkezoje vagyok :/

    VálaszTörlés
  2. De jo a hopehlyes kep!:)

    Itt Finnorszagban van minden parkolohoz (a lakohazak elöttiekhez)egy konnektor, es az aoutok elejen egy lyuk, ahol a kabelt bedugod, es az auton belul meg egy ketyere, ami meleg levegöt fuj belulre. Es ehhez a konnektor mellett van egy idözitö, szoval ha tudod, hogy reggel 7-kor akarsz indulni, addigra kiolvadnak az ablakok, felmelegszik a kocsi. Jo, a harom meteres ho ellen nem hasznal, de azert segit ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. azta, micsoda modern megoldások is léteznek! :) azon gondolkoztam már, hogy vajon ott északon hogyan oldják meg, hogy egyáltalán beinduljon az autó mondjuk -25ben. arról nem mondanál valamit, ha már? :)

      Ilonka, én irigyellek, évekig jártam 8ra dolgozni és még a sminkelés rovására is képes voltam szundizni. szóval én az anti-morning person vagyok. ősellenségem a reggeli kelés

      Törlés
    2. Ilyenről Fluke sütis krimijeiben olvastam :) Az Minnesotában játszódik.

      Törlés
    3. violet, ez a cucc a motort is melegiti, szoval beindul az extreme hidegben is. De olvastam olyanrol, hogy oroszorszag eszaki reszein (ahol nem, hogy a kocsibealloban, de a hazban sincs villainy), Neha tuzet raknak az auto alatt :D

      Törlés
    4. jézusom, elvette a vodka az eszüket :D

      Törlés
    5. Állófűtésnek hívják, itthon is beszereltethető bármilyen autóba. 2-3 ezer forintért pedig akár a tescoban is lehet venni szivargyújtóról működő ülésfűtést, nekünk második tél óta remekül üzemel az egyik kocsiban. A mostani csikorgós reggeleken megfizethetetlen.

      Törlés
  3. Minden nap négykor kelelek, pedig elvileg nyolcra járok dolgozni. De már ezt is lefaragtam - előbb kezdek fél órával és így le tudok lépni fél négykor. A reggel pedig csodálatos. Abba minden belefér. Olvasom a blogokat, írok, könyvet olvasok, tervezek a határidőnaplómba, inspiráló videókat nézek, zenét hallgatok, készül a kaja a melóba, gyerekeknek, ... imádom. A nap legszebb része. Mire hatkor felkel a család, én már kiéltem magam :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úristen, nem hogy aludnál:))

      Törlés
    2. Jesszus, és mikor fekszel? Vagy azon szerencsések közé tartozol, akik elvannak 4-5 óra alvással?

      Törlés
    3. kb tízkor, hat óra alvás elég.

      Törlés
    4. Amúgy genetika - apum, nagymamám ugyanígy éltek. Nálunk 8-ra már készen volt a húsleves vasárnap, apum pörköltet reggelizett, amit megfőzött addigra magának :-D

      Törlés
    5. Dettó:-)
      Nagyapa szerint aki tízig nem végzi el a napi teendője felét, nem is fogja befejezni.

      Éjjeli tanulás, bulizás sose ment viszont.

      Törlés
    6. Jaj de jo lenne ha elég lenne 6 ora alvas, jesszus.

      Törlés
  4. Én is Morgenmensch vagyok:) Világéletemben korán kelő voltam, már ovis koromtól fél 6 a sztenderd. Munka előtt mindig volt idő kávézni, olvasni, hajat mosni, rendesen reggelizni stb. És most egy kisbaba mellett sem gond öt és hat közt kelni, merthogy ő is a mi tempónkban él és ébred:) Sok anyuka sajnál amikor megtudja hogy a kisember fél hatkor kel, de szoktam mondani hogy az nekünk is reggel már.
    Nekem a szüleim is ilyenek, hétre hétvégén már megsült a süti :)

    VálaszTörlés
  5. ittenkém. soha nem fogok igazán kibékülni a reggelekkel. ébredés után olyan lassan bootolok, bármennyit aludtam is előtte, bármikor történik is, hogy inkább nem is mondom... olyankor nagyon fáj az élet :D
    és teljesen felesleges pl beszélni hozzám vagy bármit is várni tőlem, azt se tudom, hol vagyok.

    VálaszTörlés
  6. Milonka, nekem ez teljesen sci-fi :) én reggel világomat se tudom...bezzeg este meg éjszaka :)

    VálaszTörlés
  7. Milyen különbözőek vagyunk :D én, ha tehetném, szerintem mindennap délig aludnék és a húslevesnek/pörköltnek, bárminek inkább délután állok neki, vacsoráig megfő alapon :D

    VálaszTörlés