2019. július 21., vasárnap

oh shit

Amire BIZTOSAN nem akar ébredni szombat reggel 7-kor az ember lánya, az az, hogy a pasija kétségbeesetten kiabál a fürdőből, hogy gyere gyorsan, nagy a baj, szarban úszik az egész lakás.

És aztán kimész, és konstatálod, hogy tényleg. Valahol dugulás volt a házban, és mivel mi lakunk az elsőn, nálunk jött fel a vécén keresztül a cucc, főleg víz, de hát na. Undorító volt. Állt a fürdőszobában, az előszoba-konyhában, meg egy kicsit befolyt a nappaliba is. 

Már máskor is tapasztaltam, hogy iszonyúan nyugodtan, minden pánik nélkül tudok reagálni vészhelyzetben. Most is, szépen, nyugodtan irányítottam a helyzetet, miután lecsitítottam őt, Barni hívott duguláselhárítást (merthogy van ilyen 0-24 szolgálat), és míg vártuk őket, kimertem a cuccot a wc-ből, hogy ne folyjon tovább, felszedtem a vizet mindenhonnnan, mire kiértek, már tök száraz volt minden. Fél óra alatt elhárították a bajt, elmentek, mi kidobtuk, ami pótolható volt, kisszőnyegeket, fürdőszobai-szőnyeget, lábtörlőt, szennyestartót stb. Barni elszaladt plusz tisztítószerekért, majd irdatlan takarításba kezdtünk. Délre, a tizenötödik felmosás és az utolsó miliméter nyolcadik fertőtlenítése után újra lakhatónak minősítettük a lakást. Kérdeztük amúgy, hogy mit lehet tenni ez ellen, merthogy mi soha, semmit wc papíron kívül nem dobunk a wc-be, mondta a srác, hogy sajna semmit, nem szabad az elsőre költözni. Mindenesetre ezt az ellenségemnek sem kívánom, fúj, még akkor is, ha az egész sztorira már csak a tisztítóban lévő szőnyeg, a néhány új, csinos, pihe-puha lakástextil, meg a zara home illatosító emlékeztet, a biztosító pedig nagy valószínűséggel kifizeti majd a kárunkat. 

Barni kérdezte, hogy miért történik ilyesmi velünk? Olyan szépen és kedvesen, nagy szeretetben élünk, hát mivel érdemeltük ezt ki? Mondtam neki, hogy szerintem mindenkivel történik időnként valami szar, van, akivel átvitt értelemben, van, akivel szó szerint, de nincs olyan, hogy valaki megszületik, és akkor smooth sailing van, de hogy egy ilyen sztori szerintem tök oké, időnként megesik, mit szóljon, akinek leég a lakása, vagy beteg a gyereke.

7 megjegyzés:

  1. Két hét egészen jól telt. Meglett a kocsi éves kötelező vizsgája, két kinti melót sikeresen elvégeztünk, jött valami pénzecske a házhoz és sikeresen odafigyeltünk a kajára. Pénteken meg elromlott az autó, lehet annyira, hogy muszáj lesz leadni a bontóba és venni egy másikat. Kicsit olyan érzés ez, hogy ne is próbálj meg jól lenni, mert a pofon az épp kivárja a legjobb pillanatot amikor lecsapjon rád... Biztosan nem érdemeltétek ki, ezek csak jönnek. (mi hála az égnek harmadikon lakunk... de nálunk a tető néha beázik :D)

    VálaszTörlés
  2. Családi ház... Vmi mindig van :-))

    VálaszTörlés
  3. Nekunk uez volt a regi lakasban, csak halistennek nem a wc-ben jott fel a cucc, hanem a konyhaban. Mondjuk az sem tul szivderito, ahogy a mosogatasi maradekok usznak a konyhaban-eloszobaban.
    Nekunk a szippantos ember azt mondta h sokszor elrontjak a hazakban a gyujtocso meredekseget, es ott gyulik fel a cucc “suruje”, igy aki fszt-en vagy elson lakik (haza valogatja), az igy jart. :/

    VálaszTörlés
  4. blöe
    anno albérlet, nagypanelben földszint, mosogató. de a konyhából csak az előszobáig jutott.
    el se tudom képzelni, mi lett volna, ha tovább, vagy ebben a wc-s verzióban történik,
    pláne ha itt ezt most megnyernénk :OO (szintén első emelet)

    amúgy igen, szerintem is mindenkinél árad a szar időnként

    VálaszTörlés
  5. Nálunk is volt ilyen a földszinten, mindkét lakásban. A biztosító fizetett is, szerencse, hogy észrevettétek időben.

    VálaszTörlés
  6. Mi csaladi hazban lakunk, megis volt ilyen, mikor alig par honapja koktoztunk be a vadonatúj hazba.. (Az utcaban volt dugulas, es mivel mi az utca aljan lakunk, nalunk jott fel minden sz.r..😝) Szerencsére azota sem volt..🙂

    VálaszTörlés
  7. Én egy 14 emeletes házban kezdtem a felnőtt életemet, és halál boldog voltam, amikor a lakások sorsolásánál elsőként húztam első emeleti lakást. Amikor egy alkalommal vödörrel álltam a mosogatóm előtt, mert jött fel a cucc, no akkor én is megrémültem attól, hogy ez már mindig így lesz???
    A szennylé szerencsésen megállt, épp mielőtt kicsordulhatott volna a mosogatóból. A szomszédos házban viszont a fekália öntötte el az egész első emeleti lakást, még mielőtt a lakásba beköltözhettek volna. Ki is kellett cserélni mindhárom szoba padlószőnyegét (parkettára), ha már volt választási lehetőség. Szóval amennyire kényelmes egy első emeleti lakás, ugyanannyira veszélyes is lehet.

    VálaszTörlés