2019. szeptember 9., hétfő

a day-trip to Vienna

Hétvégére semmi programunk nem volt, ami iszonyúan ritka, sőt, ilyen szinte soha nincs. Barni ötlete volt, hogy menjünk el hétvégre Bécsbe és csavarogjunk kicsit, úgyhogy kb 5 perc alatt foglaltam szállást, és szombat reggel elindultunk. Annyira jó érzés volt csütörtökön és pénteken, hogy hiába volt ezer tenni- és szerveznivaló a suliban, hiába volt tele a fejem az új nevekkel, könyvekkel, csoportokkal, mindig, mikor úgy éreztem, hogy kezdenek összecsapni a hullámok a fejem felett, elég volt arra gondolnom, ahogy kézen fogva sétálunk a ragyogóan fehér épületek között, vagy egy padon ücsörgünk valamelyik Schiele előtt a Leopold múzeumban, és azonnal eltűnt belőlem minden stressz.

Szombaton egyébként nagyon esett, de tojtunk rá, én sapkát húztam, meg mindketten esőkabátot, és úgy andalogtunk a kék esernyő alatt, amit valamelyik barátnőm a kocsimban hagyott. Néha beültünk valahova egy forró kávéra, este meg egy pohár vörösborra. Este 10-kor már a szálláson voltunk (mondjuk egyszer, Barninak hála elubereztunk a Veronikagasse 25 helyett a Viktoriagasse 25-höz, és kettőnk közül csak én furcsállottam, hogy egyáltalán nem ismerős a terep - még jó, hogy nem volt, ugyanis 4 km-re voltunk a szállásunktól, hívhattunk újabb ubert). Semmi boogie vagy buli nem volt, és kicsit elgondolkodtam rajta, hogy baj-e, de úristen, dehogy az.

Vasárnap nagyon szép idő volt, reggel fél 8-kor eljöttünk a szállásról, 8-kor már reggeliztünk. Kora délutánig múzeumoztunk meg sétálgattunk, ebédeltünk, aztán hazaautóztunk.

Kicsit irigykedem amúgy a bécsiekre, mindig az jut eszembe, hogy Budapest is lehetne ilyen szép állapotban, mert hogy az adottságai legalább olyan jók, ha nem jobbak, és nekünk is lehetne ilyen életszínvonalunk, csak nekünk valahogy mindig annyira elbaszott döntéshozóink voltak. De legalább ilyen közel van, és bármikor kiugorhatunk kicsit téblábolni.

az otthonunk egy napra, nagyon szép kis lakás volt
hozzá terasz, kár, hogy esett

vasárnap már nem kívántam a wiener schntzelt, inkább maradtam a a jól bevált, vapianós, paradicsomos cukkini-tésztánál

1. Bécs tényleg nagyon szép, igazából egy tiszta és igényes(ebb) Budapest. :)
    Ha majd valamikor megint mentek, látogassatok meg egy piacot, mi voltunk Rókával, nagyon sok ismeretlen és egzotikus dolog volt (legalábbis több, mint itthon), meg ott látszott csak igazán, milyen is az élet arrafelé. Nem turista-kirakat volt, imádtuk!

1. Becs belvarosa, egyes keruletei valoban tisztabbak es igenyesebbek, de maga a varos nagyobb reszt nem. :) Ez nem azt jelenti, hogy Budapest tisztabb, csak hogy sokan tevesen gondoljak, hogy Becs egy felpimpelt Budapest. Imadom, es csodalatos dolgok vannak ott, de harom honap alatt kifejezetten arra mentem, hogy minden reszet bejarjam bringaval. Hat, amennyire izgalmas es emlekezetes, sokszor annyira lehangolo, felelmetes es nyomaszto helyeken jartam.

2. Biztosan igazad van, mi csak a központban voltunk, az meg okosan ugye a turistákat célozza gondolom. Mondjuk ha már itt tartunk, Budapestnek is van néhány pontja, ami borzasztó félelmetes és nyomasztó. Sajnos :(

3. Hogyne, hogyne, nem is azt akarom mondani, hogy bezzeg Budapest...

4. Budapest központja is ugyanolyan csodálatos. Nekem vagy 20 külföldi ismerősöm mondta hogy járt már Budapesten és szerencsére fantasztikus beszámolóik voltak mindnek egytől egyig. Imádták a várost, szívesen visszamennének. Sőt volt aki mondta hogy milyen tiszta város. Úgyhogy mint az alpesi rét, szerencsére csak akkor látjuk hogy milyen szaros, ha túl közelről vizsgáljuk ;)