2022. október 31., hétfő

harder and harder

Rengeteget fantáziálok azon, hogy milyen jó lesz az új lakásban lakni. Nincs valami jó időszakunk, illetve hát elég nehéz most minden, és muszáj valamit várnom, valamit találnom, ami elvonja a figyelmem a gondokról meg a mókuskerékről. Valahogy úgy érzem, hogy teljesen új életünk lesz ott, és persze valamilyen szinten így is lesz, hiszen új helyen, új környezetben, (számukra) új lakásban fogunk élni, de én azt is érzem kicsit, hogy én is meg tudok majd újulni. Hogy sokat fogok főzni, olyan dolgokat, amiket eddig nem, környezettudatosabb leszek, egészségesebben fogunk enni (ez mondjuk tényleg lehetséges, ha leválunk anyuék konyhájáról teljesen), olvasni is többet fogok (?), és több minőségi időt tudunk majd együtt tölteni. Most, mivel egy légtérben alszunk mindhárman, miután leraktuk Danit, csendben kell lenni, és csak kisvillanyt tudunk kapcsolni, nem nagyon tudunk pl. társasozni, filmet nézni is csak csendben, vendégeket hívni estére kizárt. Ott meg az emeleten lesznek a hálók, lent a nappali és a konyha. Azt is várnám, hogy esténként kiüljek a teraszra és elszívjak egy cigit, de kocadohányosként a nyár elején én is felültem az elf bar (geek bar) vonatra, vettem három darabot mindenféle isteni gyümölcsös ízben, a mangós volt a legfinomabb, szívogattam őket, majd néhány hét alatt annyira megundorodtam az édességüktől, émelyítő ízüktől, hogy azóta eszembe sem jutott rágyújtani semmire, és nem is tervezem már egyáltalán.

Az is tuti, hogy meg kell nyirbálnunk a cuccaink egy részét, ebbe bele is kezdtem már úgy, hogy a csetreszek (vázák, bögrék, mécsestartók, kaspók stb) nagy százalékát elmosva, csinosan elrendezve, egy tábla kíséretében (ha tetszik valamelyik, vidd el!) apránként kiteszegettem a ház elé egy ládában, és egytől egyig el is koptak. Kijártunk napközben nézegetni, ahogy egyre kevesebb volt a ládában, és nagyon jó érzés, hogy lett mindnek gazdája, mert ahhoz viszont nem lett volna türelmem, hogy a marketplace-en pár száz forintokért kövessem nyomon a sorsukat. Dani ruhatárát is kiválogattuk, mert már minden melegítőnadrágja a térdéig ért, a pulcsik is ilyen hasvillantós, háromnegyedes-ujjúak. Én legszívesebben ezeken is tovább adnék, minek tartogassunk olyan mennyiségű ruhát, ami egy komplett bölcsinek is elég lenne, de Barni szerint rakjuk el, hátha lesz még tesó, aki hordja. Az egyik cuki kistakaróját félreraktam, hogy nekiadjam egy barátnőm kisbabájának, és azon is kiakadt, hogy ne ajándékozd el, ez annyira cuki, vegyünk inkább nekik egyet! Ha rajta múlna, tényleg, minden cuccunkat az idők végezetéig őrizgetnénk.

Ma dolgozik Barni. Amikor egyedül vagyunk este Danival, miután lezuhanyozott, kicsit birkózunk az ágyban, ráadom a pizsijét, majd bebújik a takaró alá, megkapja az egyik Brúnó-könyvet, és míg olvasgat, és várja, hogy jöjjek és olvassak neki, én is lezuhanyozom. Aránylag sietni szoktam, de azért találok rá időt, hogy bekrémezzem a bőröm és az arcom, fogat mossak, fogselymezzek. Múltkor nem aludt délután, szerintem hamarosan végleg el fogja hagyni a délutáni alvást, és mire visszaértem hozzá, már aludt a könyv mögött. Vártam néhány percet és átraktam az ágyába, aludt reggelig. Azóta is mindig reménykedem, hogy mire visszajövök hozzá, már nem lesz ébren, de általában meg tud várni. 

Valamelyik nap olvastam ezt, és hát basszus. Basszus. 



26 megjegyzés:

  1. Hát na, igen, valahogy valóban igaz, amit az az anyuka ír, az enyém is mond ilyeneket nevetve :-))) Bár az én gyerekeim már 7 és 4,és bizonyos tekintetben már valóban könnyebb, tudok pl egyedül wcre menni:-)))

    VálaszTörlés
  2. Olyan érdekes, hogy anyukám és az ö generációja is mindig ezt mondja, hogy a nagy gyerek nagy gond, én meg az én generációm inkább az ellenkezöjét. De persze a mi gyerekeink még csak 10-15 évesek maximum, a szüleink meg egy hosszabb fázisra tudnak visszatekinteni. Most ez akkor vagy azt jelenti, hogy ezután jön még a java, vagy azt, hogy mi máshogy állunk a szülöséghez. Az én fiam majdnem 16, de nekem is az eleje volt a legrosszabb, az alváshiány, illetve, hogy nem tudta megmondani, ha valami baja volt. Amikor kicsi volt, viszonylag rend volt a szobájában, egészséges kajákat evett és hordta a sisakját, ha biciklizett...most meg nem, és mégis, 3 éves kora óta sokkal könnyebb minden. Mondom ezt most...

    VálaszTörlés
  3. Pont azért érződik részben nehéznek szerintem, mert arra számít az ember, hogy egyre könnyebb lesz. Érted, az elejétől nem vársz jobbat, megkönnyebbülés minden, ami nem nagyon szar :D De utána már ott van, hogy hé, nem erről volt szó.
    (Nyilván csomó mindenre fel lehet készülni _fejben, és nem törvényszerűek a nehézségek se. De én most pl ezt a kommentet úgy írom, hogy rajtam alszik egy kétéves négyhónapos (makkegészséges, csak nagyon fáradt) gyerek, és hát nem arról volt szó, hogy ebben a korban ez már _nem szokás_? :D)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. de azért az jó érzés is, hogy néha még visszamennek csecsemőbe, nem? össze lehet bújni...

      Törlés
    2. persze! nagyon szívmelengető :) ilyenkor részben azért is nem teszem le az ágyába, mert olyan jó érzés, hogy még tud/akar rajtam aludni :) csak illusztrációként hoztam a példát.

      Törlés
  4. Amikor felnőttek a gyerekeid, azért szörnyű ha bármi bajuk van, mert már nem a te dolgod megoldani, nem mondhatod meg mit csináljanak, jó esetben kikérik a véleményedet, de ugyanúgy álmatlanul fetrengsz, ha valami nincs rendben velük, mint amikor kicsik. Szóval szerintem rosszabb, ha a "nagy gyereknek" van gondja :)

    VálaszTörlés
  5. gyerekfüggő ez is, mint minden, meg szülőfüggő. :) vannak kisgyerekkel kompatibilis felnőttek és vannak, akik kamaszokkal azok és vannak, akik könnyen válnak le a gyerekeikről, mások meg nem, nem nagyon lehet itt egységes utat találni. én a kamaszkort nagyon szerettem (szeretem) és szerintem (nekem) egyértelműen ez a legkönnyebb rész az anyaságban és technikailag tök könnyen engedem el a gyerekeimet (mármint csinálom szépen, meg minden), de az az éles fájdalom, ahogy a kisbabáim hiányoznak, az nem múlik. :)))

    VálaszTörlés
  6. Milyen jó ötlet a csetreszek táblával ház elé kirakása! Én a zero waste csoportban szenvedek, fotó, egyeztetés, félrerakom, nem jön stb.. és még pénz sincs belőle. Csak közben meg szeretném, ha tényleg örülne neki, aki elviszi. Lehet, kipróbálom így :)

    VálaszTörlés
  7. pont ma mondta egy kolléganőm, hogy milyen jó nekem, még kicsi a gyerek és kezelhető 😂😂😂 felidéztem a hétvégi napi 3 agyvérzést és bele se merek gondolni, hogy mi lesz később..
    gondolom akkor nem arról kell majd győzködni, hogy ugyan hagyja már abba, hogy ráharap a könyvespolcra

    VálaszTörlés
  8. Nekem meg ovodas koruak a gyerekeim, de szerintem naprol napra jobb es konnyebb veluk. A csecsemokor, foleg a fiammal remalom volt. A tinikor meg messze van, az iskolat se varom az elkotelezettsegek miatt.
    En tenyleg ugy erzem, hogy ez az ovodas kor nagyon idealis idoszak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is ezt érzem. A nagyobb szeptemberben megy iskolába, és valahogy nem várom. Mindenki csak panaszkodik, hogy az már szörnyű, sok a tanulás, a gyermekek egymást bántják, stb. Bevallom, félek.

      Törlés
    2. én is abban reménykedem, hogy az ovis időszak nagyon jó lesz.

      Törlés
    3. Nagyon cukik. Csak az állandó ovis vírusok ne lennének.

      Törlés
    4. Nálunk az 5 éves ovis éppen elviselhetetlen sátánka üzemmódban nyomja, teljesen inkompatibilisek a másodikos nővérével (aki ha egyedül van, akkor teljesen nyugis, ha az öccsével együtt, akkor ő is lemegy 5 éves szintre). A nagyobbik is 4-5 évesen volt a legelviselhetetlenebb.

      Törlés
  9. Nem is erre a kis gyerek, kis gond stb elméletre gondoltam, bár az szerintem tökéletesen megállja a helyét, egész más súlyúak azok a problémák, amik egy tinédzsernél, egyetemistánál adódnak, sőt, később is, mint amikor még picik.

    Inkább speciálisan a saját helyzetünkre gondoltam, nekünk ő nagyon könnyű volt kicsinek, jól aludt, nyugis volt, sok segítségem volt, jól elvolt nélkülem, nyárig hetente minimum 1-2 napot a nagyszülőknél töltött, júliusban volt, hogy 5 napot egyhuzamban a Balatonon. Viszont augusztusban Barni szülei ilyen tekintetben eltűntek az életünkből, és ez valószínűleg így is marad. Hiába vannak itt anyuék, Dani iszonyúan anyás lett (gyanítom, hogy amiatt, ami törtét), nehezen viseli azt is, ha csak 1-2 órára elmegyek, így nem nagyon feszegetem ezt, inkább viszem őt is, ha lehet. És ugye most el is költözünk, és ott nem lesz segítségem.

    Ráadásul nagyon jól beszél, szépen, választékosan ki tudja fejezni magát, egyfolytában dumál, kérdez, vitatkozik, mindent tudni akar, 0/24 aktívan játszani, lehetőleg mindig velem, és ez borzasztóan fárasztó nekem, nagyon kimerít. Plusz délután már nagyon sokszor nem alszik, így estére általában hulla vagyok fizikailag és idegileg egyaránt. Aztán meg szörnyen rosszul alszom, mert közben családi gondok, lakásfelújítás, pályázat stb.

    Szóval nekem ez az időszak nagyon nehéz, sokkal nehezebb, mint mikor pici volt. Kikapcsolódni sem tudunk eljárni, augusztus óta nem aludt Dani máshol, nem utazunk, mert minden fillér kell a lakásra. ÉN, Molnár Ilonka most teljesen háttérbe szorultam, abszolút nem érzem, hogy önmagam lennék. Nagyon várom, hogy túl legyünk a költözésen, és bölcsibe menjen majd januárban, szerintem mindkettőnknek nagyon jót fog tenni, de persze beszoktatás, betegségek, mellette munka stb.

    Gondolom bizonyos szempontból egyre könnyebb lesz, másból meg nehezebb, de persze szerintem is család/gyerek/szülő-függő ez teljesen, ahogy többen is írták. A sógornőmnek mindhárom gyereke iskolás, ő állítja, hogy a 6 órás munkája mellett minden perce arról szól, hogy főz, szendvicseket csinál ipari mennyiségben (válogatósak, nem esznek a suliban) és tanul a gyerekekkel. Mondjuk szerintem ez is extrém, de biztos nehéz a suli tényleg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én 6 órás vagyok a 2 ovis mellett. Hát, végzek 2kor, beugrik boltba vagy elintézem, amit kell max 30 percben, aztán irány az ovi, utána estig játék, vacsi stb. Én már 7 éve nem voltam kikapcsolódni gyerek nélkül :-))), ha csak nem vesszük annak a munkát.

      Törlés
    2. Ez tényleg nagyon intenzív, így olvasva is. Pont a bölcsit akartam kérdezni, de megírtad. Kívánom és drukkolok, hogy találj valahogy időt saját magadra még azért a beszoktatás előtt!

      Törlés
  10. Hú én is elgondolkodtam ezen a mikor nehezebb kérdésen. Nem is tudom, hogy a 0-tól 1,5 évig való nemalvás és konstans üvöltés, vagy a 2-4 éves korig tartó napi sokszori hányós fetrengős hisztikorszak volt a nehezebb. Egy 7,5 éves gyerekkel már sokkal könnyebb (igaz meg kell szokni a szemtelenséget - engem ez (is) váratlanul ért), inkább talán azért érzi az ember nehezebbnek mert öregszik, kezd egyre több egészségügyi problémája lenni és mellette megnyomorítják a munkahelyén.
    Ha milliárdos lennék, vagy ha akárcsak napi 4-5 órát kellene dolgoznom, akkor szerintem nagyon könnyű lenne - egy gyerekkel. 2-3 az már más tésza..
    Egyébként az iskola valóban nagyon nehéz, nem is tudom Neked tanárként erről mi a véleményed, de én azt látom pont ugyanolyan mint 40 éve. Azaz a gyerek a napi 8 órában csak fárad, az iskolai magyarázat az semmit sem ér, viszont a dolgozat meg az osztályzás az kemény és már 1., 2. osztályban megkezdődik a leszakadás annak aki vagy nem "zseni" vagy nem nagyon együttműködő (mert napi 1-2 óra extra tanulás kellene a szint fenntartásához - na azt az én szófogadatlan gyerekem nem viseli el.) Miközben én (sajnos) valahol "le akarom verni" rajta azt a sok bántást ami a munkahelyemen ér napközben.
    Én a teljesen klasszik családmodellt támogatnám. Az Anyuka nevelje a gyereket és főzzön egészséges vacsit minden nap, pepecseljen a takarítással míg a gyerek suliban van. Állandóan erről álmodozom. De hát megvalósíthatatlan, tudom. És közben attól rettegek, nehogy valami komoly betegség ezt "megvalósíttassa" velem.

    VálaszTörlés
  11. Jaj, én nagyon élvezem a 12 éves kiskamaszaimat, bár néha bicskanyitogató a stílusuk (de ez csak azt jelenti, hogy normálisak, szóval oké ez is), de alapvetően viccesek, érdeklődők, sokat beszélgetünk, megyünk ide-oda, már otthon lehet őket hagyni (voltunk már kettesben színházban és moziban is ősszel, úgy, hogy ők meg ketten otthon vacsiztak és önállóan lefeküdtek), szerintem ezerszer jobb, mint bármi, ami eddig volt. Én igazából a spontaneitást hiányoltam rettenetesen, míg nagyon kicsik voltak és az most visszatérni látszik. Persze tény, hogy vannak nehéz problémák (pl barátság felbomlása, szerelem), amikben a partvonalról lehet már csak segíteni, az nem könnyű, ez tény. A suli se könnyű, de nekem van egy tanulógép lányom (ő, ha kell, non-stop tanul), úgyhogy csak a nagyon lusta fiamat kell nyögtetni a sulival (de szerencsére ő meg nagyon jó agyú, csak piszkosul utál tanulni).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A te blogodat lehet még olvasni? Úgy szerettem a sztorikat a gyerekekről. Épp a napokban meséltem a férjemnek hogy nálad olvastam, hogy két hónapos koruktól olvastál nekik állandóan, és ez mennyire tetszett nekem, és én is így szerettem volna csinálni (csak aztán az enyém nem tűrte a könyveket, fejből kellett megtanulnom mindent 🤷😅 )

      Törlés
    2. én is most látom, molly, hogy bezártál?

      Törlés
    3. Az történt, hogy a nyáron észrevettem, hogy Léna olvassa a blogot és ezt nem akartam. Igazából csak átmenetinek szántam a zárást, de ilyen-olyan okokból mindig halogatom, hogy letiltom róla...szóval kinyitom majd, csak lusta vagyok megoldani a dolgot:)

      Törlés
    4. :D :D
      Hát ezek a gyerekek!

      Törlés