2014. május 14., szerda

Twix

Van egy barátnőm, aki általános iskolai tanár, és emlékszem, hogy mondta egyszer, hogy nyáron simán elvan salikon, meg gyümölcsökön, de év közben, mikor tanít, akkor megőrül a péksütikért meg az édességért, és hogy szerinte ez a stresszel áll összefüggésben. Én most másfél hétig, míg az érettségik zajlottak, meg aztán otthon voltam, nem is ettem kenyeret, nem vettem csokit, és annyi zöldséget meg salátát toltam, hogy lassan nyuszifüleim fognak nőni. Viszont ma már itt a suliban sonkás szendvicsek lebegnek a lelki szemeim előtt, meg Twix, sőt, az előbb komolyan gondolkodtam rajta, hogy lemegyek a büfébe, és veszek kólát (otthon ezek eszembe se jutottak, meg kólát sosem iszom). Szóval lehet valami ebben a cukor-szénhidrát-stressz összefüggésben. Ja, és Anna is megőrjített ezzel a sajttortával.

sreetama ray

9 megjegyzés:

  1. Hogy ez mennyire így van!
    Nagyon durva. Nekem sokszor nagyon stresszes a munkám, és olyankor tényleg állandóan éhes vagyok, és a sali max. előételnek jó!
    Tavaly nyáron olyan történt, ami már rég nem, majdnem 1 hónapot voltam szabin…első döbbenet: nem voltam folyton éhes, nem kívántam folyton csokit.
    Második döbbenet: a majd’ egy hónap alatt, simán leszaladt vagy 4-5 kiló, ettől hogy normális kajákat kívántam és ettem, és egy csomószor nem vacsiztam.
    Mostmár legalább tudom, hogy az a 10 kiló plusz a stressztől van (meg attól, hogy egy lusta dög vagyok és nem mozgok).

    VálaszTörlés
  2. ezt csak megerősíteni tudom. bent csocsika, kóla, szendvics. itthon meg salik, zöldségek többnyire.

    VálaszTörlés
  3. Mert a stressz emeli az adrenalint, az adrenalin hatásra nő a vércukorszint a vérben (a májban lévő más formában tárolt cukor szabadul fel). Ha megnőtt a vércukorszint, akkor inzulin termelődik (szabadul fel). Az inzulin hatására (is) a vérben lévő cukor bemegy a sejtekbe (pl. az izomba, hogy el tudj futni a mamut elől), tehát eltűnik a vérből a cukor. Mivel a szervezet ebben picit ügyetlen,, nem egészen jól tudja mennyi inzulin kell, ezért több szabadul fel. Ha sok az inzulin, leesik a vércukor és az optimális szint fenntartása érdekében azonnal édességre (cukorra) vágyik a test. Ez ennél bonyolultabb, de ezért van ez az ehetnék.

    VálaszTörlés
  4. Igen, és érdekes, én egész életemben stresszelek.. :P

    VálaszTörlés
  5. na, de kérem, miért nincs új poszt?:)

    VálaszTörlés
  6. Nah, hát ezért nem jó otthon dolgozni :/

    VálaszTörlés
  7. Én nem vagyok az a kommentelős lány, de most úgy érzem muszáj megszólalnom, nem ennek a bejegyzésnek kapcsán, hanem az egész bloggal kapcsolatban: imádom! :)) A héten találtam ide valahogy, csak az esőkabátos-kutyusos posztodat olvastam, aztán egyre lejjebb görgettem és annyira magával ragadott a hangulata, hogy persze el kellett olvasnom az egészet, az elejétől, mint egy jó könyvet. És pont olyan lelkiállapotban talált meg, hogy iszonyú jól jöttek ezek a kis cukiságcseppek, mind olyan vidám, színes, pöttyös bejegyzés (oké, szerencsére nem mind, mert akkor már túl cukormázas lenne) Olyan pozitív és napsütötte, hogy kedvem lenne a szomszédodba költözni és szerezni egy kutyát, akit sétáltathatok a Duna-parton, és ilyen pöttyös evőeszközöket, mert tuti jobb kedvem lenne tőlük, ahogy ránézek.
    Na jó, abbahagyom, mert már én is nagyon cukormázasnak tűnök :D

    VálaszTörlés