2019. november 12., kedd

ups and downs

Vasárnap reggel Barni megint hajnalban ment dolgozni. Amikor kiosztja a reggeli  pusziadagomat a párnától gyűrött képemre, mindig megígérteti velem, hogy alszom, ameddig tudok. De aztán úgy alakult, hogy 8-ra az egész lakás ragyogott a tisztaságtól (kicsit porszívóztam is, bocs, szomszédok, bár én sem hallom őket soha, akkor ők sem hallanak engem, ugye?), 9-re pedig már ágyat húztam és két adag ruhát is kimostam. 10-kor pedig már Teri konyhájában ittam a laktózmentes tejes, házi sós-karamellás kávémat. Teri lakása olyan gyönyörű, hogy az ember azonnal megfogadja, hogy egyszer majd neki is lesz ilyen, és mielőtt hazamegy, vesz egy csokor virágot, hogy vázába tudja rakni - biztosan ismeritek az érzést, elképesztően inspiráló. 

Nagyon jót beszélgettünk, fura, hogy ilyen jó, egészen hirtelen mélyülő barátságokat tud kötni az ember a blogokon keresztül. Nagyon izgalmas most az élete, és úgy jó, ha történik mindenféle, és nem arról szól, hogy bemegyük dolgozni, hazamegyünk, eszünk, alszunk, és kezdődik elölről, mint ahogy én ezt néha érzem. Utána még megnéztük a picike termelői piacot a Pasaréti téren, isteni dolgokat vettem: matchás péksütit, sütőtökös kenyeret, mangalica sonkát és szalámit. A lidl-ben találtam melléjük friss, lágy kecskesajtot, meg volt otthon mézédes szőlő Vácról, és már tudtam is, hogy mi lesz a vacsi. 

Aztán beültem a kisautómba, bekapcsoltam az ülésfűtést, és ahogy tekeregtem a kunkori utcákon a hegyen, a szürke, esős időben, annyira meleg, otthonos, ünnepi hangulatom lett, hogy kicsit rá kellett játszanom a Michael Bublé-féle karácsonyi albummal. Otthon végül felfújtam a pofámat (ez nálunk ilyen családi kifejezés, és a pofa is cukiskodva hangzik el mindig), és megcsináltam az Alessióból ismert, csodálatosan finom, sütőtökös, zsályás-vajas raviolit, és mire Barni hazaért 2 körül, már a gőzölgő kis tésztabatyuk várták. 





Jó, lelövöm a poént: borzalmas lett. Tök jól nézett ki, és már egészen elbíztam magam, hogy milyen profi vagyok, de túl vastag és kemény lett a tészta, némelyikből kifolyt a töltelék, a végeredménynek pedig köze sem volt ahhoz a vajpuha, tökéletesen harmonikus ízvilágú, édes-sós csodának, amit az Alessioban (meg az Opera mellett lévő kistesójában: az A Prestoban, ha a városban csábulnátok el, mondjuk az Alessio ezerszer hangulatosabb) szoktam enni. Barni szépen, udvariasan megette a felét annak, amit a tányérjára szedtem, de a napot egyértelműen a mangalicasonka, meg a kecskesajt mentette meg. Úgyhogy én a töltött tészták készítését meghagyom a nagyoknak, és bár eszembe jutott, hogy elkérem anyukám tésztanyújtó gépét, rájöttem, hogy ennyire azért nem érdekel a dolog. 

a legdurvább szerzeményem a Pasaréti piacról

5 megjegyzés:

  1. És tényleg milyen jól néz ki! Ezt nem lehet úgy megcsinálni, hogy szósznak használod a tölteléket és bolti tésztát főzöl hozzá?
    Nekem is hihetetle, hogy gyerekkoromban egyszerűen úgy készült a túróstészta, hogy nagymamám megcsinálta hozzá a tésztát. Emlékszem a feltekert tésztalap vágása tetszett nekem a legjobban (csak segédkeztem nyilván), azt hiszem szélesmetéltnek hívják amit csinált. És tök természetes volt. De már Anyukám sem állt neki ilyesminek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aúgy akartam is írni, hogy a töltelék nagyon finom lett (ricotta-sütőtök-só-bors, ricotta helyett lehet mascarpone is), és azóta használtam mártogatósnak, kentem kenyérre, és isteni finom. Szerintem sima tésztára is jó, ahogy írod, inkább a vastag, dupla tészta rontott az élvezeti szinten. Amúgy nekem anya rendszeresen gyúr tésztát, nekem is van tőle itthon levestészta, csipetke stb, de ezek mindig keményebbek, mint a bolti tészta, tovább kell őket főzni. A szuper tésztanyújtó géppel pl ez:
      https://hetiolcso.hu/Peterhof-tesztavago-tesztanyujto
      nem is nagy cucc megcsinálni, de én nem látom magam. Azt hiszem, maradok a Barillánál. Meg az Alessionál.

      Törlés
  2. De a házi tésztakészítéshez nem kell bazisok hely? Nekem csak az rémlik gyerekkoromból, hogy a konyhában készült a tészta, a nappaliban az asztalon meg száradt és lepedővel volt letakarva időnként. Vagy az csak a cérnametélthez meg a szélesmetélthez való móka? Ha ilyet csinálsz, akkor "csak" elkészíted és azonnal kell használni is? - kérdezte a főzési antitálentum :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szárítani csak akkor kell, ha nem akarod azonnal elkészíteni:)

      Törlés