2020. augusztus 21., péntek

Egyébként nem teljesen bánom, hogy elhalasztódott az indulás, és nem kell a napot egyedül töltenem Barni családjával, hiszen emlékeztek, milyen elképesztő figyelemben és kiszolgálásban van részem, ha együtt vagyunk. És most, hogy itt a baba, még nehezebben viselem, hogy percenként van valami ötletük, hogy mitől érezném magam még jobban (kényelmesebb szék, még egy párna, egy kis hideg gyümölcs, egy kávé, egy kis szieszta), ami nagyon kedves, de egyben szörnyen fárasztó is, főleg, hogy igénylik azt is, hogy megindokoljam, ha esetleg visszautasítom valamelyik javaslatukat (hogy miért nem kérek kávét, szedek még egy adagot az ebédből, vagy kóstolom meg azt a finom pástétomot, amit direkt miattam vettek, például). Egyre türelmetlenebb vagyok ilyenkor, de közben nem akarom megbántani sem őket, mert tudom, hogy a legjobb szándékkal közelednek mindig. Ha Barni ott van, ő némileg ütköző szerepet tölt be, bár sokszor csak annyit mond, ő ebben nőtt fel. Tudom, meg kellene ezt velük beszélni, de az a baj, hogy egyrészt nem hiszem, hogy ezen ők tudnának változtatni, másrészt szerintem megbántódnának.

Viszont nagyon szívesen átadom a babát bármikor nekik, és örülök is, vagy van egy fél órám-órám, míg ők megnyúzgálják, ilyenkor mindenki boldog. 

11 megjegyzés:

  1. az én anyukám is ilyen és hiába nőttem ebben fel, rohadt fárasztó tud lenni. És hiába mondom neki, hogy nekem ez SOK, akkor meg elpityeredik, hogy de ő csak jót akar.
    Amikor jobb napjaim vannak és kipihentebb vagyok, akkor jobban tolerálom, de most például tök ki tud borítani.
    Nekem 37 év alatt nem sikerült erre normális reakciót, kommunikációs formát kitalálni (pedig két külön pszível is volt témánk, hogy hogyan kellene ezt jól lekommunikálni), szóval ha találtál nem-megutálós megoldást, azonnal áruld el. Fizetek érte! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont ugyanígy vagyok én is, hogy van, h hátra tudok dőlni, és egyszerűen élvezni, hogy minden a fenekem alá van téve. De most én is jobban ki vagyok élezve idegileg. És pl rendszeresen össze kell velük veszni pl azon, h elmosogathassak, ez állandó konfliktus.

      Törlés
  2. Nemrég voltak nálunk a szüleim egy hétig, és ugyanez volt, folyamatos tutujgatás, jaj de nehogy elmosogassak magam után. Anyukám eleve tök nehezen engedte el, hogy a szülés után közvetlenül kijöjjön és segítsen nekünk. Őszintén szólva azóta se értem, mit kellett volna segíteni, engem inkább zavar, ha nem hagynak a saját ritmusomban élni (és gyerekezni). Egy velem szinte egyidőben szült barátnőméknél másfél hónapos volt a baba, mikor először egyedül maradtak hármasban, látogatók nélkül. Világgá mentem volna.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdekes, h nekem a gyerekes dolgokba abszolút nem szólnak bele/nem adnak tanácsokat/segítenek stb, ez attól totál független. Mondjuk az nekem szuper volt, h egy ideig főztek ránk.

      Törlés
  3. Adjál nekik feladatot amivel lekotod őket és segítség neked, így te is jól jársz és ok is örülnek.
    Kérsz egy puha párnát? Nem, köszönöm, de ha felkel Dani kicsereled a pelusat? vagy Nem, köszönöm, de egy házi dobos tortát szívesen ennék 😂.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amúgy tényleg! Ilyen jellegű "feladatot" adhatsz nekik? Sosem volt anyósom (1x találkoztam vele életemben és meghalt már mire megszületett a gyerekem) úgyhogy nem tudom milyen lehet a viszonyrendszer.

      Törlés
  4. Tudom nem vigasztal, de én meg úgy örülnék, ha néha engem ugrálnának körül. :) Soha nem volt velem ilyesmi, még a terhességeim alatt sem.
    Cserébe nem csak a gyerekeim, hanem engem is folyton nevelnek. :)

    VálaszTörlés
  5. Hú nem tudom milyen lehet ebben lavírozni. Mindig az volna a fejeben, hogy vajon mit várnak el cserébe? ami biztos hülyeség.

    VálaszTörlés
  6. Én még a feleségemtől sem viselem el, ha kérés nélkül körül ugrál:). Anyósoméktól meg egyenesen hidegrázásom van. Egyszer kereken egy órája ültünk az asztalnál reggelire várva, miközben ők a komplett hűtőt és kamrát darabonként behordták, hogy ezt vagy azt vagy amazt, esetleg valami mást kérünk-e...

    VálaszTörlés
  7. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés