2020. október 9., péntek

how sad

Annyira sajnálom, hogy az instagramból az lett, ami, én imádtam az eredeti, kevés felhasználós koncepciót. Hiányzik, hogy kedves emberek igazi, hétköznapi pillanataiba kukucskálhassak be, lássam, mit főztek, merre jártak, milyen ruhát vettek fel, milyen vicces/kedves/szép dolgokat láttak, milyen aranyos volt a kutyájuk stb. Azon pedig sírni tudnék, hogy miután elfogytak az új posztok, inflik posztjait tolja az arcodba. Már mindenki influenszer, megmondóember, mindenkinek NEW POSTja van, mindenki reklámoz meg bölcselkedik, egy nagy, unalmas, elcsépelt direkt marketing lett az egész. Időnként be szoktam követni szimpi arcokat, bloggereket, grafikusokat stb, de abban a pillanatban, hogy már nem organikusan, élvezetből, hanem a lájkokért/reklámért posztolnak, teljesen elveszik a dolog íze, inkább kikövetem őket. A kedves emberek pedig teljesen leszoktak arról, hogy valódi, személyes, kedves, hétköznapi dolgokat osszanak meg ezen a felületen, vagy bárhol, mert úgyis elveszik az információdömpingben az egész. 

Az énblogok is hiányoznak, szerettem a súlytalan, csak-elmesélem-mi-újság-mit-főztem-merre-jártam-mijárazeszemben típusú, jó gyakori bejegyzéseket (tudom, én sem így írok már, ha írok). 

monika forsberg

7 megjegyzés:

  1. Nagyon hasonlóan érzek, bár, amíg nem írtál róla, nem tudtam megfogalmazni, hogy mi bajom az instával. Az egyetlen közösségi oldal, amit használok - úgy, ahogy - bár abszolút kezdek úgy lenni vele, hogy minek posztoljak, úgysem érdekel senkit. :D Pedig hogy szeretem én is a többiek posztjait, azokat, akik nem reklámoznak, csak egy egy pillanatot osztanak meg a naojukból. Tényleg szomorú, hogy mivé lett a felület. :(

    VálaszTörlés
  2. Pont ma futottam bele egy ilyenbe, hogy egy "igazi" ismerősöm (nem influenszer) képe egy tök szép kávéról egy tök szép konyhában, már nyomtam volna a szívecskét, de előbb elolvastam a posztot, és kiderült, hogy ja, ez amúgy fizetett hirdetés... Olyan kiábrándító. Ilyenkor egyébként azt is nehezemre esik elhinni, hogy tényleg jó az a termék (pedig simán lehet, hogy így van).

    VálaszTörlés
  3. Azt elárulod milyen grafikusokat követsz? Én is szeretem őket, totál feldobják a feedet, jó lenne még több (az "enyémek" pl Christoph Niemann/Abstract Sunday, Henn Kim, Giulia Rosa, Taku Bannai, Malika Favre)

    VálaszTörlés
  4. Ez talán rehabilitálja egy picit az instát a szemedben: https://www.instagram.com/nemakarokbeleszolni/
    :)

    VálaszTörlés