2020. október 24., szombat

pásztortarhonya

Csütörtök délután (kispéntek) már nagyon rá voltam izgulva a péntekre, így gondoltam, ráhangolódásképp főzök valamit, úgyis vártuk Barni unokatesóját, gondoltam, főzök valamit a srácoknak. Nem akartam semmi bonyorultat, meg vásárolni se nagyon akartam, meg hát Dani mellett nem tudok 5 fogásos menüket varázsolni, találni kellett valami olyat, amit össze tudok dobni aránylag gyorsan, az otthon található hozzávalókból.

Az exférjem anyukájától kaptam egyszer egy receptet, amivel nála találkoztam, a fia imádta, és nekem is ízlett. Nagyon cuki volt, mert úgy küldte át e-mailben a receptet, hogy pontosan kiméregette a mennyiségeket nekem, pedig ő csak érzésre szokta megfőzni. Ez a kaja a paprikás krumpli szegedi változata, fura mód tarhonya is van benne, szupergyors és nagyon finom. Azóta már tudom, hogy egy csomó helyen ismert étel, és úgy nevezik, hogy pásztortarhonya. Nagyon egyszerű, kiadós, roppanós héjú, friss kenyérrel isteni étel, amit az is bizonyít, hogy a srácok is kétszer szedtek csütörtök este. Itt van a street kitchen-ös recept, és itt lent az enyém, ami szerintem sokkal egyszerűbb. Nagyon szeretem ezt a receptet, az egyetlen örökségem az exem anyukájától, legyen közkincs (kieg.: én a kolbász fele helyett virslit teszek bele, és szaftosabban szeretem, ezért több vizet és paradicsomot teszek bele). 

Hozzávalók:

1 db közepes vöröshagyma  (felkockázva )
1 gerezd fokhagyma   (kés lapjával összenyomva és apróra vágva)
1 db zöldpaprika       (apróra vágva)
1 db kisebb paradicsom  (kockára vágva)
2 db közepes krumpli   ( szép kis kockákra vágva )
1 szál száraz füstölt kolbász , lehet csípős is    (felkarikázva)
tarhonya, delikát, pirospaprika,  esetleg kevés piros arany
ízesítésnek ( ezeket ne felejtsetek el vinni ! )

3 ek.olajon elkezdtem megpirítani a hagymát, fokhagymát. Hozzáraktam a
felszeletelt zöldpaprikát és a kolbász karikákat, kicsit még
pirítottam, hogy a kolbász is süljön.
Beleraktam a krumplit és a paradicsomot, rászórtam fél, lapos
ek.delikátot és még pár percig pirítottam. A tűzről levettem a lábost,
rászórtam 1 ek. őrölt paprikát, jól elkevertem,hogy a paprika oldódjon
fel az olajban, így nagyon szép színe lesz.
Ráöntöttem 3 bögre  hideg vizet.
Eddig 15 perc volt :)  ettől kezdve nincs más dolog, szép lassan
forralni amig a krumpli meg nem fő, kb.20 perc. (közben lehet netezni)
Végül beleöntöttem szűk fél bögre tarhonyát és még 15 percig főztem
amig a tészta is megpuhult.Párszor megkavartam.

8 megjegyzés:

  1. Imádom a pasztortarhonyat! Én kicsit másképp csinálom, de lényegtelen. Kenyeret nem eszek hozza, de rengeteg savanyusagot igen! Említeni se akarom, hogy se srác se kicsi nem szereti.

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon jól hangzik, köszi, hogy megosztottad! És hát mennyire cukik a kis megjegyzések "közben lehet netezni" :)))

    VálaszTörlés
  3. a héten csináltam :) nalam maradék pörköltből készül + virsli, de dobok bele kolbit is legközelebb!

    VálaszTörlés
  4. imádom az ilyen reciket! :)
    Én füstölt paprikát használok hozzá és sajttal készítem (néha paneer-ral, amit a Szép kis Indiában veszek), szerintem az is bejönne neked!

    VálaszTörlés
  5. hú, ez a recept tök érdekes, én szegedi vagyok, de csak egyszer főztem ilyet, akkor is azért mert a külföldi barátnőim tarhonyát akartak:D
    de ha már itt tartunk, terjesztenem kell az igét a húsos lecsóról,mert az a benyomásom, hogy senki nem ismeri: kolbász vagy virsli helyett darált hús, és teszünk hozzá rizst is, szerintem olyan jó.(mondjuk tény, hogy se anyukám se én nem főzünk szuper háziasan)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az gyakorlatilag bácskai rizseshús, kockázott helyett darált hússal :), az arányokban van különbség.

      Ezek a kaják kb. egy tőről fakadnak, sokak szerint a tarhonya is gabonaféle :)

      Törlés
  6. Mi krumplis tarhonyának hívjuk. Azt hittem, mindenki más is :)

    VálaszTörlés
  7. Mi tarhonyás paprikásnak hívjuk :) Még úgy is hogy tarhonya helyett kölest teszünk bele!

    VálaszTörlés