2021. május 21., péntek

shit happens

Tegnap reggel, mikor kinyitottam a szemem, és megláttam, hogy 10 perc múlva nyolc, már tudtam, hogy minden csúszik, mert legkésőbb 7 - fél 8 körül azért ébren szoktunk már lenni. Nagyon rá voltam pörögve, hogy flottul menjen a délelőtt, mindennel elkészüljek, be tudjak pakolni, Dani aludjon és időben felébredjen, mert őt vittem Mankához, én meg fél 1-re mentem az edzőlányhoz a terembe, és nem akartam késni. Normál esetben kényelmesen beleférne minden, de Manka még nem kapta meg a második oltását, ezért nem hajlandó tömegközlekedni, úgyhogy Danit viszem hozzá, ami kb 15 perc oda, 15 míg leparkolok, felviszem a babát a lakásba és instrukciókkal látom el Mankát, elbúcsúzom stb, majd 15 perc vissza, mert az edzőterem itt van, hozzánk közel. Na, szóval tempóznunk kellett, hogy minden meglegyen, Dani szépen, udvariasan elaludt időben, nem is aludt túl sokáig, abszolút időben tudtunk elindulni. Bocsánat, tudtunk VOLNA. 

Mert nekem muszáj mindig illatoznom, így az utolsó pillanatban, mielőtt felvettem volna Danit, még beléptem a fürdőszobába, kinyitottam a szekrényemet, benyúltam a parfümös üvegért, kihúztam, és azzal a lendülettel kirántottam az alapozómat is. Ez egy pár éves darab, még félig tele, a második üveget fogyasztom belőle, mert folyékony, könnyű és természetes, nagyon szeret(t)em, Lancome egyébként, ez, csak egy régebbi változat. 

Pattant egyet az üvege a mosdón, szerintem már ott kettétört, lecsapódott a padlóra, és ott további miszlikbe roppant. Konkrétan az egész fürdőszobát, meg engem is bevont az apró üvegdarabokkal kevert, folyékony alapozó. Álltam ott egy pillanatig - szerencsére eléggé józanul szoktam kezelni a váratlan, kellemetlen helyzeteket, nem pánikolok, sőt, mindig én vagyok az, aki a bajban is nyugodt és megoldásorientált tud maradni - de most azért gondolatban elmormoltam egy sor káromkodást, mert iszonyúan indulni kellett volna, és ez volt az utolsó történés, amire ott és akkor vágytam volna. Végül gyorsan letéptem magamról a nadrágot és a pulcsit, tisztát vettem föl, a fürdőszobát hagytam úgy, ahogy volt, csak rácsuktam az ajtót hogy ne is lássam, kezet mostam, összeszedtem Danit és rohantunk az autóhoz. 

Néhány hónappal ezelőtt a konyhaszekrényből rántottam ki egy üveg drága, féltve őrzött Sauska  vörösbort, az is összetört, pont így, indulás előtt. Az mondjuk sokkal rosszabbul esett, undorító volt összetakarítani a vörösboros üvegszilánkokat MINDEN alól - és ez egy kúszó-mászó kisbabás ház, szóval nem volt kérdés, tökéletes munkát kellett végezni. És csak mondom, hogy a fugák (eredetileg) fehérek. Barni máig nem tud róla, szerintem agybajt kapna, ha elmesélném (nyilván nem, de minek borzoljam az idegeit). 

Annyiszor történik velem ilyesmi, tényleg, nagyon sokszor. Mondjuk életem legtraumatikusabb ügyetlensége az volt, amikor kislány koromban a furulyavizsgámra bandukoltam sietve épp, emlékszem, június volt, sütött a nap, sötét szoknya és egy csodaszép, törtfehér, kötött pulóver volt rajtam, amit kicsivel előtte kaptam, és valami miatt jó ötletnek tűnt a sétálóutcában enni egy csokis Danettet, amihez nem volt kanalam, és ezért csak úgy a dobozából ittam meg. A többit a fantáziátokra bízom.

35 megjegyzés:

  1. ugyanezt játszottam el fürdés után tök pucéran az albérleti fürdőszobában piros körömlakkal. hogy miért nem öltöztem fel előbb, azt a mai napig nem értem, de egy szál törölközőben acetonoztam körbe a csempét meg a járólapot. :D
    és ha nem is kisgyerekes, de macskás háztartás volt még anno, így én is minimum háromszor porszívóztam IS még utána. :D

    VálaszTörlés
  2. A tömegközlekedéstől óvott anyukámért mindig Bolt taxit küldök, kifizetem az appból, ő meg csak beszáll, kiszáll. Nagyon jól működik, és nem drága, ha figyelembe vesszük, hogy elmenni érte, parkolóhelyet találni a Mechwart liget környékén, + visszajönni vele mennyi idő, pénz, paripa, fegyver :-) Már 73 éves, és tökéletesen működik :) Esetleg Manka fuvarozására is bevethető, főleg reggel, amikor kapkodós az időbeosztás :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jó ötlet amúgy, köszi. de most a kislány, akire vigyáz, szintén hozzá szokott menni, és azt beszéltük meg, hogy most marad így, majd megkapja a második oltását, eltelik egy kis idő, és akkor visszaállunk. amúgy tök jó tömegközlekedni eljutni tőle hozzánk, mert kb háztól házig tud villamosozni.

      Törlés
  3. Jaj, Manka vírus-hozzáállásáról kicsit rosszallóan szoktál nyilatkozni.. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. abszolút nem, tök igaza van, vagy hát joga, h féljen a vírustól, de attól még ez az én helyzetemet megnehezíti, sokkal könnyebb volt, mikor ő jött hozzám.

      Törlés
    2. (de amúgy akkor sincs semmi, ha bármiről rosszallóan nyilatkozom, nem? vagy nem értem, ezt miért emeled ki)

      Törlés
  4. Hú, legalább nem a parfüm tört össze. Nekem az nagy parám.

    VálaszTörlés
  5. Nekem a "nem hajlandó valaki valamire" kifejezésnek pejoratív fenhangja van, de lehet csak nekem és azért emeltem ki, mert szerintem nem jó megjegyzést tenni valaki vírushozzáállására. ..de nyilván a te blogod, ne olvassam, ha nem tetszik stb., tudom, ne essetek nekem :D (nyilván ezt már nem neked írom elsősorban).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hát de tényleg nem hajlandó:) most hogy máshogy fejezzem ki magam?

      és nem védeni akarom magam, de abszolút nem az zavar, ahogy a vírushoz hozzááll, hanem amikor jött hozzám, akkor Dani pont felébredt, mikor megérkezett, Manka vigyázott rá 3 órát , elment, és már tehettem is le őt aludni. Most meg 3 órát van nála (van, hogy csak kettőt, de az nekem kevés), plusz előtte egyet minimum ébren van, míg ugye összekészülünk meg odaviszem, meg utána kb 1-et, magyarul 5 órát kell, hogy ébren legyen, neki az nagyon sok. Meg hát nekem is plusz két óra autózás, és ugyanannyit fizetek, mint mikor jött hozzánk.

      szóval érted, nekem nem a vírushoz való hozzáállásával van bajom, imádom ezt a lányt, és nagyon örülök, hogy vigyáz Danira, de egyszerűen várom, hogy újra villamosra üljön, eljöjjön hozzánk és itt vigyázzon a gyerekemre.

      amúgy meg nem egy zen szerzetes vagyok, hanem egy hétköznapi ember, nyilván egy csomószor van negatív véleményem dolgokról, vannak konfliktusaim, van, akit nem szeretek annyira, és hát igen, úgy tűnik, időnként írok ezekről is itt.

      Törlés
    2. Igen, a "nem hajlandó"-ban nekem is van pejoratív felhang valamiért. Csak hogy Zsanett ne érezze magát helikopternek :)
      Ettől még még ha erről rossz véleménnyel lennél is, Milonka, nyilván megvan hozzá minden jogod.

      Mindegy, amúgy tök rég meg akarom kérdezni, de ha nem publikus, nyilván nem kell válaszolni, hogy mikor tervezed/itek Danit bölcsibe adni?

      Törlés
    3. de hát már írtam, hogy nem vagyok rossz/negatív véleménnyel, és értetlenül állok a helyzet előtt, hogy a szóhasználatomba kötnek bele, és olyasmi miatt magyarázkodom, amit nem csináltam/gondoltam. meg amúgy is, ne haragudjatok, de komolyan, hol tartunk már, nem tök mindegy? nem politikai szóvivő vagyok, hanem a Molnár Ilonka. :D az élettől elmegy a kedvem, nem hogy a blogolástól.

      nagy valószínűséggel nem fogom őt bölcsibe adni, de persze ezt _most_ gondolom, majd meglátjuk. szeretnénk tesót, úgyhogy ha összejön, még legalább két évig itthon leszek úgyis.

      Törlés
  6. Na, hát pont ezt gondoltam, hogy minek negatívan nyilatkozni annak a hozzáállásáról, akivel amúgy együtt működtök - meg kedveled és tök jó, hogy van stb. pont amiket leírtál. :) Én egyébként simán úgy mondanám, hogy Manka nem tömegközlekedik a 2.oltásig.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De hát ez az ő személyes blogja. Úgy ír, ahogy akar.

      Törlés
    2. Azért mert emberek vagyunk, és szerintem simán van negatív véleményünk arról is akit a legjobban szeretünk akar. Mindenkinek vannak hibái, és bármennyire szeretjük akkor is lehet zavaró. Ahogy nyilván én is tudom idegesíteni akar a gyerekeimet is, de pláne a páromat.

      Törlés
    3. mindegy is :D szerintem lépjünk ezen túl.

      Törlés
  7. az életről lejövök néha a kommenteket olvasva, pedig ez nem is az én blogom :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És úgy, hogy sztem milonka blogjában pont az a jó, hogy vidám, valódi életigenlés.

      Törlés
  8. Hat ez tenyleg nem a legidealisabb hogy neked kell odacuccolni a babával. De akkor legalabb mar nem sokaig talan... mondjuk, nem ertem, idegen gyerekekre vigyaz, egy villamosra meg nem hajlando felszallni 😹 igen, nem hajlando, en is igy irom 🤪😅

    VálaszTörlés
  9. Egy személyes blogban pont nem kell photoshoppolni a gondolatokat. Az FB és az Insta tele van agyonherélt, mindenkikedvespozitivmindenrendbendehanemmegoldódik bejegyzésekkel, ha valaki arra vágyik.

    VálaszTörlés
  10. Úú, akkor most elmesélem (mert nem kérdezte senki 😀) az én legtraumatikusabb ügyetlenségemet, soha nem fogom szerintem feldolgozni. 18 évesen, a kanadai rokonaimnál, nagyon buzgó voltam és mindenáron segíteni akartam a többgallonos üvegcsuporba töltött házi (!) juharszirup kihordásában az autóhoz. Hála az égnek már a lakáson kívül, a kerti lépcsőn történt. Mégsem tudok napirendre térni, hát majdnem sírtam, pedig mindenki annyira drága volt és nagyvonalú, afelett, h így sikerült. Úristen, örökre előttem lesz, ahogy a bácsi slaggal mossa le a lépcsőfokokról az isteni (és nem mellesleg felbecsülhetetlenül értékes) kiömlött nedűt. 🙈
    Nyilván amúgy a legrosszabbkor történnek ezek. Jó, h nem veszíted el ilyenkor a fejed! Velem néha előfordul. 🤦🏽‍♀️

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Viszont milyen merhetetlen emberseges viselkedes, hogy nemhogy nem basznak le a sarga foldig egy ketbalkezes 18 eves tinit, de meg csak azt se mondjak, hogy ejnye, hat ez kellemetlen, hanem ok nyugtatnak. (Persze aprobb baleseteknel ez igy normalis, de egy ekkora hatalmas tetelnel azert nem semmi.) ❤️❤️❤️

      Törlés
    2. Igeeen! Konkrétan az volt, h ültem utána az autóban a könnyeimet nyelve, és a nagynéném ilyen nagyon melegen odafordult hozzám, h ugyan honey, no use crying over spilt milk. ♥️ (Pont ahogy Milonka anyukája a múltkoriban - kifolyt tejbe belesírni. 😀) Vannak nagyon jó emberek!

      Törlés
    3. én el sem tudom képzelni, h ilyesmi helyzetre bárhogy máshogy reagáljon valaki - gondolom, mert én otthon az ilyen típusú reakciót szoktam meg.
      ❤️

      Törlés
    4. Igen, pontosan ugyanez jart a fejemben, hogy milyen jo lehet ugy szocializalodni es felnoni, hogy az embert ilyen elfogadas veszi korul. Felnove szamomra is ez a teljesen normalis reakcio masok fele (jo, hat azert neha morgok, mikor otthon mar huszadszorra omlik ki valami a padlora meg torik ossze :)), de osszeszorult a gyomrom a gondolatra, hogy fu, en mit kaptam volna annak idejen egy ilyenert. Mindig megmelengeti a szivemet, amikor olyan emberekkel talalkozom/hallok roluk, akik ezt az igazi, meleg, kedves hozzaallast tudjak tanusitani az igazan kellemetlen helyzetekben is. Kozvetlen csaladi minta hijan a hozzam hasonloan felnott emberek a sajat belso motivacion tul ezekbol tudnak erot es peldat meriteni.

      Törlés
    5. Na erre az előbb írtam egy választ és elszállt az egész, de megpróbálom újra :)
      Szóval: ♥️♥️ Megértelek!! Engem nagyon soha nem bántottak, de az apukám hajlamos volt ráfeszülni az ilyesmire, és emiatt bennem is erősen ott van, h az elsődleges reakcióm a görcsbe ugrás meg a szégyen. Ezt nehéz felülírni, de nagyon felszabaditó, amikor (akár már felnőttként) olyan közegbe kerül az ember, illetve alakíthatja úgy a sajátját, h ha ilyen történik, az már “nem téma”. Szóval hajrá nekünk. 🥰 Én is nagyon szeretem, amikor ezt a szép példát látom másoknál!

      Törlés
    6. Én egyszer szemtanúja voltam egy olyan szitunak, amikor családtagokkal vettünk egy tálca kókuszkockát egy pékségben és miután megvettük, a kislány (unokahúgom) akarta hozni, odaadtuk neki, de ahogy kiléptünk a boltból, a csomag a földön landolt és szerteszéjjel hullott belőle minden. Az anyuka rögtön kiabált a gyerekkel, az unokahúgom sírt, mire a pék, aki látta azt esetet, kiszólt, hogy semmi baj, nem kell kiabálni a gyerekkel és kaptunk egy másik csomag kókuszkockát, ingyen. Le a kalappal a pék előtt, de nálunk ez tipikus példája annak, hogy anyánk is folyton kiabált velünk minden ilyesmiért, mondjuk én szerencsére nem vagyok ilyen habitusú.

      Törlés
    7. Tényleg jó fej volt a pék! Lehet, annak idején vele is ordítottak, és tudta, h milyen érzés. 😅

      Törlés
  11. Mindamellett, hogy a rokonok jól reagálták le a dolgot, nagyon röhögök azon, hogy hát mi mást lehetne kiborítani Kanadában, mint juharszirupot 🤣

    VálaszTörlés
  12. eddig bírtam, vettem egy csokis danettet :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De miert vagy szomoru? Kiborult?

      Törlés
    2. :DD nem. a feleslegesen bevitt kalóriák jókora oltárán áldoztam vele.

      Törlés
    3. Szerintem pedig egészségedre 😀

      Törlés