2020. november 21., szombat

6 pack

A cég, akiknek Barni dolgozik, ellátja őket kajával, nagyon magas minőségben és (ha épp nincs világvírus) aránylag fenntartható módon egy külsős catering cégen keresztül, valamint mikor vidékre utaznak, csodás éttermekbe is járnak (gyanakszom, hogy a kajálás fontosabb ilyenkor, mint maga a munkavégzés, nem viccelek). Mindig irigykedem, milyen finom dolgokat esznek a cég kontójára. Most viszont a vírushelyzet miatt nincs olyan lehetőség, hogy étterembe menjenek vagy a catering cég leültesse és megetesse őket (sőt, most az irodában nincs közös hűtő/mikrohullámű sütő), így minden nap mindenki saját, külön kajapakkot kap egy szatyor kajával, reggelivel, salival, főétellel, gyümölccsalival, smoothie-val, csokival, nasival - a minőség továbbra is elképesztően magas, kb olyan dolgok vannak benne, amiket én magam is csomagolnék Barninak, ha én csomagolnék neki egész napra amikor úton van és el akarnám kényeztetni. 

Barni ennek a mennyiségnek a töredékét eszi meg, általában betol egy szendvicset, a sütit, a főétel felét mondjuk, esetleg egy csokit, a többit hazahozza. Ráadásul, mivel az utakat ő szervezi és szokott maradni nála a végén egy csomó minden, van, hogy plusz egyet elhoz, úgyhogy a héten nem kellett főznöm, és nagyon elégedett voltam, ettem például ananászt, serrano sonkát, nagyon finom, friss salátákat, joghurtokat gyümölccsel és granolával, sok-sok pirított magot stb. Viszont ami elkeserítő, hogy ezek mind-mind külön műanyag dobozokba voltak csomagolva, ami azt jelenti, hogy egy hét alatt valami elképesztő mennyiségű műanyag dobozt elpazaroltak ránk és a munkatársaira. 

Ez az egyik ok, ami miatt már nem rendelek kaját itthonra (illetve ritkán szoktunk pizzát), mert sírni tudnék az elpazarolt csomagolóanyag mennyiségén. Ezeket én amúgy elmosogatom, megszárítom és vagy használom én (például a picikékbe rakom a kiskölyök apró kis sütőtök-alma-adagjait), vagy elviszem anyukámnak, aki lefagyaszt bennük dolgokat meg csomagol nekünk kaját. Azon gondolkodtam ennek kapcsán, hogy gyanítom, hogy a vírushelyzet miatt a csomagolásmentesség egy csomószor nagyon durván megy a kukába.

Én viszont megszabadítottam az élelmiszereinket a molyoktól (jelentem, a molyok kedvenc étele a vegeta (wtf), egy csomó mindent kidobtam, úgy voltam vele, hogy ne múljon 1-1 csomag prézlin vagy liszten, hogy velünk lakik-e a molycsalád. Ja, és főztem (már újonnan vásárolt lencséből) lencsefőzeléket sütőzacskóban sült oldalassal, uh, nagyon jó lett, nem is értem, miért csak szilveszterkor főzök lencsét.

5 megjegyzés:

  1. Igen, vegeta, pirospaprika és hasonló fűszerek. Azt hittem köztudott, de valóban szeretik.

    VálaszTörlés
  2. A fáraó hangyáé a kamilla tea... Micsoda kis gurmanok...

    VálaszTörlés
  3. Helyes a megerzesed, pont erről a műanyag problémáról jelent meg tegnap egy cikk a qubit-en: https://qubit.hu/2020/11/23/csunyan-betett-a-jarvany-az-egyszer-hasznalatos-muanyagok-elleni-harcnak

    VálaszTörlés
  4. De rég ettem lencsét! Pedig imádom.

    VálaszTörlés
  5. Mi kb. hetente eszünk lencsét, leves vagy főzelék formátumban. Főleg indiai fűszerekkel, rizs- vagy zabkrémmel "tejszínesítve".
    Mennyei és megunhatatlan.
    Lehet hozzá egy kis husit sütni, de csak úgy egyszerűen magában, vagy főtt tojással is nagyon finom.

    Most, hogy végre kiderült, hogy a molyok a vegetára buknak, helyette próbáld ki inkább a Kallø bio leveskockáit (Culinaris), vagy pl. a Natur Compagnie leveskockát, ami szintén bio, a Sparból szoktam rendelni.

    VálaszTörlés