2020. december 1., kedd

errands to run (again)

Tegnap délután bepakoltam Danit a babakocsiba, és úgy indultunk sétálni, hogy a délutáni alvás közben elintézünk néhány dolgot, két legyet egy csapásra. Lejárt a jogsim (khm... már áprilisban), és a kormányablakban múltkor azt mondta a portás bácsi, hogy nem kell időpontot kérni, csak battyogjak be valamikor ha megvan az orvosi alkalmassági, és gyorsan el tudom intézni. A dokim közben elküldte levélben az igazolást, így gondoltam, itt az idő, hogy elintézzem. Szépen elbattyogtunk a körút menti járdán (nem a levegő minősége miatt választottam ezt az útvonalat, gondolhatjátok) a Mechwartra, és már majdnem beküzdöttem a babakocsit a második halálosan nehéz üvegajtón is, mikor kérdezte a bácsi, hogy ugye van időpontom? Mert a szigorítások óta csak azzal fogadnak. Ja, az nincs, hát mondta a bácsi a múltkor, hogy nem kell.

Kicsit csalódottan tovább bandukoltunk a Moszkvára, ahol kisgyermekes bérletet akartam venni, mert az sokkal olcsóbb, mint a normál, és végre van igazolásom róla, hogy van gyerekem (erre az IRL gyerek nem elég), de arra rájöttem, hogy nem tudom applikációban megvenni, kell hozzá valami rendes bérletigazolvány is, ami mellé megvehetem mindig a virtuálisat. A BKK irodában a cuki portás bácsi azonnal behívott, majd megtudtam, hogy minden szuper, kivéve, hogy hozzak majd magammal egy igazolványképet is, mert az is kell hozzá sajnos. Mondjuk nem tudom, az igazolvány kép az nem teljesen kilencvenes évek, és most nem mindenütt lefotóznak egy pillanat alatt, oszt' jól van? Egyáltalán vannak még helyek, ahol tudsz csináltatni igazolványképet? Na de hát mint a mellékelt ábra mutatja, a BKK még a kilencvenes években él, gondolom, faxolni is lehet nekik dolgokat. 

Úgyhogy végül vettem egy 10 darabos gyűjtőt, felszálltunk a 17-es villamosra és hazacsilingeltünk. Ekkor már meglehetősen fáradt voltam, Dani pedig nyűgös, és végül a legnagyobb örömömre (nem) épp a kapu előtt aludt bele a kezdődő nyöszögésbe. Így tovább sétáltunk, a Kolosyn vettünk eztazt a vacsihoz és végül, mikor végre felébredt, hazabandukoltunk. 

Ma pedig megrendeltem egy okosórát, amire (bár kétségeim vannak, hogy mennyire hasznos) régóta vágyakoztam, és fel kellett hozzá hívni a helpdesket, mert nem tudtam, hogyan tudok áfás számlát kérni róla. És miközben beszéltünk, Dani magyarázott a háttérben, és a helpdeskes hölgy egyből megállt, hogy óóó, milyen aranyos hangokat hall a háttérből, mennyi idős, fiú? lány? hogy hívják? és persze nagyon gratulál!. Mondjuk segíteni is tök jól segített, de azt gyanítom, hogy ez a hölgy kitűnőre vizsgázott a helpdesk iskolában, illetve szerintem ez nagyon kedves volt tőle.


22 megjegyzés:

  1. Hu tenyleg en olyan fotoboltban csinaltattam igazolvanykepet (ahol lehet kepkeretet, fotokat elohivatni stb), igy belegondolva sulis koromban kellett ig.kép valoban... oldschool:) Raadasul 6 havonta uj csed/gyed hatarozatot kellett bemutatni, ez nem tudom igy van-e még:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, most is, 6 havonta. Azt nem tudom, meddig jár.

      Törlés
    2. https://bkk.hu/jegyek-es-berletek/arak/egyeb-dijak/kisgyerekes-berletigazolvany.129/

      Törlés
    3. Telefonra van igazolványkép készítő app. Ha van otthon nyomtatód, akkor a legegyszerűbb megoldás lehet.

      Törlés
  2. Én emiatt a hülye fotó miatt nem csinaltattam meg a kisgyerekes bérletemet hosszú hosszú hónapokig. Aztan a Mammutban a Puskás fotóban megcsinaltattam, kb 5 perc volt Ugyh nem is értem magam, mit szenvedtem annyit. Amúgy 3 évig jár, ha igénybe veszed a GYED után a GYES-t is

    VálaszTörlés
  3. vannak ilyen aluljárós fotóautomaták is még, ilyenből van a belépőkártyámra a kép, egészen korrekt
    (mi is a kilencvenes években ragadtunk, óigen - jó, a kép öt éves, de a cég se fejlődött, meg az automatát is ugyanúgy látni szoktam)

    VálaszTörlés
  4. A kormányablakba ügyfélkapuval tudsz online időpontot foglalni. Annyira vidéken lakunk, hogy itt úgy van, hogy mivel a madár se jár erre így járvány idején, az ajtóban foglaltam időpontot magamnak, majd besétáltam, hogy "időpontra jöttem".
    Valószínűleg a fővárosban nem megy ilyen simán...
    A helpdeskes csaj meg nagyon aranyos, és tök jó, hogy leírtad! Mikor ügyféllel telefonálok, és kisbabás hang van, én is mindig cukiskodom a szülőkkel, amire a főnököm már szólt, hogy ne erre menjen a telefonszámla. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen, tudom, bár én a saját oldalukon szoktam, csak a múltkor eskü, mondta a bácsi, h nem kell, mert simán sorra kerülök, ha csak bemegyek.

      főnököd meg :D

      Törlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  6. Én emlékszem még réges rég volt egy telefonos tárgyalásom amiben részt vett egy jogász lány (akit egyébként is irigyeltem mert szép volt és vékony) és miután megszületett a kisbabája még végigvitte az ügyet. És volt egy nagyon nehéz majd két órás tárgyalásunk ami alatt végig cuki babahangok hallatszottak. Akkor el is hittem hogy a babázás az ilyen csillámpónis lovaglás merthogy a babák órákon keresztül csak cukin gügyögnek miközben az anyukájuk idegen nyelven az ország legnagyobb vállalatával tárgyal...

    Aztán mikor az én lányom kb fél éves volt volt az első telefonos állásinterjúm, és a baba - magához képest - tök jól viselkedett, járkáltam vele és ilyen vicces arcokat vágtam miközben telefonon beszéltem a HR-essel. Szerintem 5x kérdezte meg hogy tényleg alkalmas-e az időpont mert hallatszott a baba, és hiába mondtam neki hogy ebben a hónapban ez az első ennyire nyugodt időszaka, végül rövidre zárta a beszélgetést hogy majd hívjam vissza ha zavartalanul tudunk beszélni. Hát azóta se hívtam vissza, de egyébként ott dolgozom (csak 4 évvel később kezdtem el...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Barni is igyekszik mindig, hogy csend legyen itthon, ha telefonálva dolgozik, úgyh olyankor én szórakoztatom a babát ezerrel, pedig tényleg nem értem, és ha hallatszik a háttérben, ha beszél valakivel, akkor mi van? Már lazult amúgy ebben.

      Törlés
    2. Nalunk nagyon nem szeretik a gyereket a háttérben úgy hallottam. Nekem egyelőre sikerült megusznom bár volt olyan hogy hívott valaki és a gyerektol kénytelen voltam el enni a telefont (azon játszik mikor dolgoznom kell esténként) persze üvöltött de a Ferjem gyorsan kivitte. Viszont én baromi ideges voltam nehéz úgy figyelni hogy a háttérben a gyereked teljes joggal sír vagy kiabál. Nekem még a gyerek központú magyar kultúrával kapcsolatban is az a tapasztalatom hogy nem szeretik ha a dolgozónak láthatóan más is van az életében mint a munka. En sem ezerettem ezt mikor még főnök voltam. Mostmar persze megértem.

      Törlés
  7. Szerintem meg fogja neked érni az okosóra. :) Nekem ugyan "csak" okoskarkötőm van, de imádom!! A gyerekeknek vettem tavaly karácsonyra, majd rájöttem, hogy ez milyen tök jó, és januárban vettem magamnak is. Nagyon motiváló a mozgás szempontjából. Szóval használd egészséggel. :)

    VálaszTörlés
  8. én egyébként is ki vagyok akadva erre a kisgyerekes bérletre, hogy félévente újra be kell mutatni róla igazolást, hát mi ez már? menjenek a fenébe, de tényleg. mert ugye nem meglévő munkahelyhez vagy bármihez kötött, teljesen mindegy, hogy otthon vagy a gyerekkel vagy nem, mindegy, hogy kapsz-e gyedet vagy csak alap gyes jár, csak az a lényeg, hogy legyen gyereked és kész. és ezt félévente újraigazolni? mégis miért ne lenne még mindig gyerekem??? az egyik ok talán, hogy lemondok róla, állami gondozásba adom és más neveli, a másikat meg le se írom. mindkettő annyira szörnyű és nem hinném, hogy sok visszaélés történik, meg hát komolyan...

    a helpdeskes nő megmelengeti a szívemet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. számomra is teljesen érthetetlen. és amúgy hogyan kell újra igazolni, kitől/hogyan kell kérni?

      Törlés
    2. Ugyanazt az igazolást kell újra bevinni! Hihetetlen a rendszer.

      Törlés
    3. Miii?:) Ugyanazt a papírt ugyanazzal a dátummal? :D

      Törlés
    4. hááát mindig friss kiállítási dátummal, de amúgy igen, ugyanaz az igazolás :D amin ugyanúgy ott lesz a végén, hogy meddig kapod az ellátást (vagyis hogy mikor lesz 3 éves a baba)

      Törlés
    5. Ahonnan az elso hatarozatot kaptad, irj nekik mailt es kuldenek egy frisset. Meg kell nekik irni hogy mik legyenek benne mindenkepp es kuldik majd..:)

      Törlés
    6. Jaaa értem, köszi szépen! 😘

      Törlés