2021. február 8., hétfő

marie kondo, you are my hero

Azzal kísérletezem most, hogyan tudom a legkevésbé szenvedőssé tenni a házimunkát. Ha egyedül vagyok Danival, akkor nem fogok neki takarítani. Mosni, teregetni, egy-egy ablakot lemosni, az erkélyt rendbe rakni szoktam mellette, de nem állok neki az egész lakást kiganézni, felporszívózni vagy felmosni. A hétvégéken sajnálom erre az időt, úgyhogy legtöbbször azt szoktam, hogy valamelyik hétköznap délelőtt (általában hétfőn, akkor vagyok a legmotiváltabb) leadom Danit 2 és fél órára, és annyi idő alatt nagyjából ki tudok takarítani.  De most Barni anyukája megint dolgozik, úgyhogy más taktikához kell folyamodnom. 

A múlt héten már csináltam, hogy zónatakarítok, kicsi részeket rakok rendbe a lakásban, és az eddig tök jól működik: nincs olyan emlékem, hogy órákat takarítottam volna, mégis egyik nap rámentem a fürdőre, bevásárláskor a hűtőt ganéztam ki, egyszer a hálót, és akkor ágyat is húztam magunknál is és Daninál is, egyszer a nappaliban locsoltam és port töröltem. Két dologra figyelek folyamatosan, napi szinten, 1. hogy a konyhát igyekszem szinten tartani, mert az nagyon gyorsan leamortizálódik, 2. minden este, miután lerakom Danit, 10 percet rászánok, hogy összepakoljam a játékait, ruháit, kistakaróit, meg meg minden látványosabb káoszt, ami napközben keletkezett, és rendberakom a konyhát, hogy ne maradjon semmi a pulton, és ne maradjon mosatlan se reggelre.  Barni pedig reggelente nagyon aktív, kiszellőztet, elrakja a ruháinkat, rendberakja Dani ágyát, beágyaz. És látom az eredményét a kicsi munkáknak: most reggel felkeltem, és tök jó állapotban van a lakás, nem olyan, mint mikor hetente egyszer takarítok egy nagyot, és akkor egy hét múlva már ilyen ffúúú basszus nagyon kéne már takarítani érzésem van. 

Sajnos ilyen pici és zsúfolt lakásban nagyon nehéz a rend érzését fenntartani, de igyekszünk. A következő lakásba pedig mindenképp keresünk majd takarítónőt. 


carlo stanga

9 megjegyzés:

  1. Molnár Ilonka, you are a hero. Nemcsak a lakás tisztán tartása, hanem a posztokhoz mindig tökéletesen passzoló képek megtalálása miatt is. 🏆

    VálaszTörlés
  2. Ezzel a posttal (is) ugy egyutterzek:D

    VálaszTörlés
  3. Én szoktam mondani félig-meddig viccesen, hogy azért jó a nagy ház, mert eloszlik a kosz:-)))

    VálaszTörlés
  4. én is zónázgatok most, nekem csak a türelem hiánya miatt van ez, de úgy hiányzik, hogy egyszerre legyen minden tiszta és rendezett. már én is azt számolom, hogy majd az új helyen lehet takarítós segítség <3

    VálaszTörlés
  5. En is azt szerettem a takaritononkben hogy egyszerre volt tiszta a ház, ezt azota ritkan tudjuk abszolválni (mondjuk bizalmam mar nincs takaritoban, eltunt tolunk nem keves penz, ugyhogy szerintem rank maradt a takaritas orokre).

    VálaszTörlés
  6. Sajnos nekem nem jott be a takaritonozes, egyikuk se volt kepes olyan tisztasagot hagyni, mint mikor en csinalom magunknak (kicsit kenyszeres vagyok, nekem nem fer bele, hogy valahol picit vizkoves vagy foltos vagy rancos maradjon, ha mar egyszer nekiallok megcsinalni, viszont nem szuletett rendszereto vagyok, szoval amugy tudok kupiban elni, csak a felmunkat nem birom).
    Harom gyerek mellett nekem csak egy ilyen fly lady-szeru totalis eletmodvaltas mukodott. Ha mar az elso gyerek utan meglepem, minden teljesen mashogy alakul az elso evekben, de hat igy alakult. :)
    A koltozes nagyon sokat segitett, hogy minden felesleges dolgtol megszabaduljak, amit nem hasznalunk a haztartasban, es csak a feladatot adtak a pakolasban. A gyerekjatekokat NAGYON minimal szinten tartom, es nem engedek be semmi apro, sokdarabos (kiveve puzzle) dolgot, mert csak arra jok, hogy szanaszet hagyjak oket, es rengeteget kelljen pakolni.
    De azzal, hogy rendszeresen lomtalanitok a lalasban mindenhol, es mindig azonnal pakolok/takaritok, ha valahol igeny van ra (igy mindig csak kabe 10 perc megy el ra tobb apro reszletben), folyamatosan szinten lehet tartani a dolgokat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. En is szelektálok évek ota es sokat segit a rend megtartasaban illetve hogy gyorsan lehessen szep rendet vágni. Teljesen Konmarisan nem ment, én tobb iranyzatot kavarok és valahogy ugy... :))

      Törlés
    2. jó, hát konmarisan kinek megy :D

      Törlés