2017. május 12., péntek

Hát ez is megvolt

Ahhoz képest, hogy szétstresszeltem magam és rémálmaim voltak életem első saját szervezésű osztálykirándulása miatt, most megkönnyebbült és jó érzésem van az egésszel kapcsolatban. Persze a sikerben elég sok szerepet játszott a szerencse-faktor: úristen, milyen nyári időnk volt, pont abban a másfél napban, mikor ott voltunk, a srácok rövidnadrágban, pólóban töltötték a napot. Pedig a lelkükre kötöttem, hogy úgy készüljenek, hogy nagyon hideg lesz, így mindenki meleg ruhákkal készült, én konkrétan egy sarkvidéki túrán sem fáztam volna, aláöltözetet is vittem, meg sapkát - jobb félni, mint megijedni, na. De tökéletesen sikerült kiválasztani a helyet is: Verőce, Csattogóvölgy, meleg szívvel ajánlom őket. Megérkeztünk, körülnéztünk, és akkor Windows háttér, de bármilyen irányba néztünk:

Aztán az is volt még, hogy úgy volt, hogy a központi épületben leszünk elszállásolva, de aztán mondták, hogy mégiscsak 6 és 4 személyes faházakat kapunk, megnézük őket, és hát aww. A legideálisabb felállás, amit egy osztálykirándulásra el tudok képzelni. Én is, meg a kollégám is saját faházat kaptunk, annyira jó volt. Megérkeztünk, lepakoltunk, ebédeltünk, amit hoztunk, volt 3 óra szabadidő, foci, tollas. Aztán kalandparkoztunk úgy egy órát, amin 1 lány kivételével mindenki végigment, és nagyon vicces volt, szuper program ekkora tiniknek, nagyon élvezték. Aztán a kollégám irányításával bográcsoztunk, amibe sikerült egy csomó mindenkit bevonni, aki meg nem pucolt krumplit/répát/kevergetett stb, az a végén pakolt - közben persze volt foci, zene, éneklés, gitározás, sminkelés, szóval nagyon laza volt az egész. A kaja is nagyon finom lett, én kétszer szedtem. Utána volt másfél óra pihi, majd este 9-kor elmentünk egy két órás éjszakai túrára egy fiatal srác vezetésével, világbajnok ötlet volt, a nap fénypontja. Hál'istennek, mire visszaértünk, jól elfáradt mindenki, aztán még 1-ig ökörködtek, addigra elcsöndesedtek, és akkor mi is elmentünk aludni, mondjuk sajnos fél 6-kor már felébredtek, és akkor már én sem bírtam aludni. Reggel kaptunk svédasztalos reggelit, és az az érzés, mikor bementünk a full retro étkezőbe, és megláttuk a friss, forró, gőzölgő bundás kenyér halmokat, ami mellé ovis teát lehetett inni a reggeli napsütésben... Ezt nevezem én tökéletes lezárásnak.

Nem tudom, hogy én vagyok ilyen mázlista és szuperrendesek a gyerekeim, vagy tényleg megértették, miről szól (kéne, hogy szóljon) egy ilyen kirándulás, de annak ellenére, hogy két emberről tudom, hogy dohányzik, egyetlen cigarettát, alkoholra utaló jelet nem láttam, nem kellett fegyelmezni, noszogatni őket, partnerek voltak, lelkesek, volt kedvük a programokhoz, és a szabadidőben sem csak a telefonjukat nyomogatták, hanem együtt ökörködtek, és minket is sokszor bevontak. De sokat elmond róluk, hogy például van egy fiú, aki cukorbeteg, és ezt nem tudtam, de többiek odafigyelnek, hogy mit eszik-iszik, és hogy azt neki szabad-e, megnézik az összetevőket a csomagoláson - szóval hihetetlenül jó a közösség.

Ami pedig a legdurvább, hogy a kollégám és én is nagyon jól éreztük magunkat, ezt nem láttam jönni. Azt mondja ez a srác, hogy elképesztő, hogy milyen laza vagyok, mennyire nem stresszelek semmin, hogy ő is teljesen lelazult és felöltődött mellettem, és szerinte ez a gyerekekre is átragad. Nem tudom, lehet, hogy kölcsönösen jó hatással vagyunk egymásra az osztállyal, mondjuk tény, hogy a problémásak, a parti állatok, a notórius pofavágók közül senki nem volt ott. Az anyagi vonzata miatt nem tudjuk 100%-ig kötelezővé tenni az osztálykirándulásokat, és szerveznek nekik programot ilyenkor a suliban, vagy hoznak igazolást (évi 3 napot tud igazolni a szülő).

Na és hazafelé vonattal jöttünk, nagyon megdicsértem őket, hogy milyen rendesek voltak, és megígértem, hogy szervezek még közös programot idén. És most azon gondolkodom, hogy júniusban elviszem őket egy egynapos kenutúrára a Dunakanyarban.

1. nem volt pia?? miféle szigorú internátus ez :D
    szerintem nem voltam olyan osztálykiránduláson, ahol valaki ne kapott volna alkoholmérgezést, ne tépett volna be, a lerészegedés, cigizés pedig alap volt. sőt, az ofővel ittunk, én konkrétan 80%-os stroh rumot vittem (fúúúj, na meg honnan szereztem azt sem tudom) és ez ugye az elit boro gimije...

1. Ja nem mondom, h nem volt vmi minimális alkohol, meg cigi, de én semmit nem vettem észre, szal nagyon szolidan csinálhatták. De mondom, a jelenlévők közül ketten cigiznek, valahogy nem divat az osztályban.

2. A kozepsulis osztalykirandulasaink tuleloturak voltak. Egesz nap taskaval a hatunkon csatangoltunk be a muzeumbol, ki a muzeumbol. Volt olyan kirandulas, amikor tobbet ultunk a vonaton, mint amennyi idot a varosban toltottunk. Huhh.

1. jesszus, de borzalmas lehetett...

milonka, a tiétek a szimpi :)
      klassz, h ilyen jól sikerült!

rem, az esküvőzés is ilyen élmény épp :))

2. Volt egy kirándulást, reggel 6-kor indultunk.

Bp=> Sopron => Nagycenk => Sopron => Komárom => onnan valami világvége még busszal, csak arra emlékszem, hogy leszálltunk a buszról és gyalogoltunk még kb. 25 percet táskával a hátunkon, amikor hirtelen szembe jött egy birkanyáj :D

3. Hogy utáltam a gimis osztálykirándulásokat! Nekem kínszenvedés volt, gyomorgörcs és előre szorongás. Én nem voltam bulizós, ivós és ezek másról sem szóltak, mint a lerészegedésről az osztályfőnökkel együtt. Se a túra, se a városnézés se semmi nem érdekelt senkit, sőt egész nap igyekezett mindenki minősíthetetlenül viselkedni,este meg lealjasodni. Az a pár maradék, pl. én, meg alig várta, hogy vége legyen a kirándulásnak.
    Mondjuk ez a 90-es évek volt, azóta változhatott a trend.
    Szuper lehet nálad a kirándulás :)

4. Aww, de jóóó. Most egészen meghoztad a kedvem a kiránduláshoz :)