2018. április 15., vasárnap

Zebegény

Ajánlhatok programot?

Tudjátok, hogy imádom Zebegényt, és mindenkit el szoktam vinni oda, akit szeretek, és nálam vendégeskedik, mert szerintem túlzás nélkülaz ország egyik legszebb helye. De most megint eltöltöttünk ott Pillával és a barátjával egy fél napot, és tudtam, hogy meg kell írnom nektek, hogy menjetek el oda a kedvemért.

• Be kell barangolni a falut, keresztül-kasul a kis utcákon. Annyira szépek a házak, az udvarok, hogy az embernek rögtön az jut az eszébe, hogy ide akar költözni.
  • A falu végéből indulnak a túraútvonalak a Börzsönybe, tessék kirándulni, túrázni.
  • A Főtérről fel kell mászni a Sárkány dombra, ahonnan ilyen a kilátás (not my pic):

• A Főtéren a templom mellett van a Füstölgő Sarok, ahol életem legfinomabb Pulled Pork szendvicsét ettem két féle káposztasalátával (és fröccsel). Nem tudom, mikor ettem utoljára ilyen finomat.

• Van egy cuki rétesező 10 perc sétányira a Főtértől. Mintha anyukám sütötte volna, mi haza is szoktunk vinni.
  • Szerintem nem sok helyen van az országban olyan meseszép Duna-part, mint itt. Alig várom, hogy nyáron béreljük kenut (mert hogy azt is lehet itt).
  • Visszasétáltunk a Kerékbárhoz, ami nem a gasztro minőségről híres, de tudtok enni egész jó hambit, sütit, jégkrémet, inni valamit, és mellé csodás, romantikus, duna-parti chillt és elképesztő kilátást kaptok. Szerintem mi ültünk ott legalább 2 órát, napoztunk, fröccsöztünk, lógattuk a lábunkat a vízbe... Idilli az a hely.
  • Be lehet lesni a Sauska-kastélyba (na jó, az udvarába), ami régen szülőottthon volt, a nagyobbik bátyám is ott született.
  • Az pedig egy nagy plusz, ha Vác irányából bicajjal érkeztek, mert, mint ahogy már ezerszer elmeséltem, a Vác-Verőce-Kismaros-Nagymaros-Zebegény bicajút az egy kincs. Persze vonat is van a Nyugatiból.