2015. szeptember 16., szerda

Sleep cycle

Annak ellenére, hogy nagyon intenzív volt az elmúlt néhány hét, teljesen kipihenten ébredek reggelente. És tudom is, pontosan mióta: amikor az esküvőn voltunk, megmutattam a(z ex) pasimnak az applikációt, amivel ébreszttetni szoktam magam, és akkor bekapcsoltam az alvásciklusos ébresztőórát (nyáron nem használtam, csak sima ébresztőt). Én mindig ezzel az appal kelek, mert nagyon finom, zen hangja van, és egyáltalán nem sokkol az ébredés. De azért hiába ez a meditációs zene, ha az embert a legmélyebb álmából ébresztik, az borzalmas. 

No és, mivel az ágy szélén, pofával lefelé kell tárolni alvás közben, ez a cucc érzékeli a mozgásodból (vagy mozdulatlanságodból), hogy mennyire alszol mélyen. És be tudod állítani, hogy ahhoz képest, hogy mikor akarsz kelni, a legéberebb állapotodban ébresszen fel - és szerintem működik. Előfordul néha, hogy ahogy megszólal az ébresztő, rájövök, hogy tulajdonképp már félálomban voltam, ő ezt érzékeli, és felébreszt. Profi, nem? 

Itt látható, hogy 6:30-ra van beállítva, és akkor ő 6:00 és 6:30 közt akkor kelt fel, amikor neked a legjobb. Asszem lehetne ez az intervallum bármi, és talán a 45 perc a legideálisabb, de nekem jónak tűnik a 30 perc. 



Itt pedig az egyik éjszakám látszik (igen, lefeküdtem aludni már este 10-kor), látszik, mikor voltam éberebb, és hogy 6-ra volt beállítva, de felkeltett 5:37-kor. És hihetetlenül kipihenten ébredtem, hosszú volt a reggelem és tök jó a napom. Tudom, szarul hangzik ez a korai kelés, ha elméletileg nem lenne még muszáj akkor kelni, de tilos visszaaludni (nem is enged, van szundi, de 1 percenként, gyilkos), az teljesen agyoncsapja a módszert. És hát azt természetesen nem teszi könnyebbé ez az app sem, hogy kibújjak a finom, meleg takaró alól, de hát valamit valamiért.


Szóval nagyon ajánlom, szerintem abszolút must have. ITT található.

22 megjegyzés:

  1. Nekem amúgy a macskàm is ilyen - màrmint azonnal érzékeli ha màr nagyon kicsit ébren vagyok (de ez földi halandónak szabad szemmel nem làtható)és ordítva dorombolni kezd (a fejemen):))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Molly ez nálunk is így megy, csak dorombolás nélkül ordít.

      Törlés
    2. Na a macskaordításra ébredés nem lehet valami zen napkezdés:).

      Törlés
  2. De jó, kipróbálom, hátha nem leszek akkora szundikirálynő....

    VálaszTörlés
  3. Hogyan ordit egy macska? Hangosan nyavog?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az enyem olyankor nem csak hangosabb hanem nem siman nyavog, hanem panaszosan vinnyog, mindezt jo hangosan, hogy a szomszedok szive szakadjon meg es elmondhassak, micsoda szivtelen nember vagyok, eheztetem az amugy egyre nagyobb tartallyal rendelkezo macsekomat.

      Törlés
    2. Ivory, nagyon jól összefoglaltad. :D
      A világ összes bánatával bőg, azzal a meggyőződéssel, ha nem teszi, mi már soha többé nem etetjük meg. Szerencsére ez bőséges vacsorával kivédhető (nálunk).

      Törlés
    3. Ilyesmivel probalkoztam en is de nem er semmit, mivel o mar akkor is szirenazik ha szimplan ugy gondolja,mar tul sokat aludtam es itt az ideje hogy felkeljek.(mert ugye o a fonok.)( nem)

      Törlés
  4. Akkor ez engem sosem kelt majd fel :)

    VálaszTörlés
  5. én szivesen kipróbálnám, de ez nálunk is kivitelezhetetlen mert a macska fel le ugrálhat éjjel az ágyra , helyezkedik csomót és tény, ő is megéri ha picit is ébren vagyunk. Az első időben borzalmas volt, aig aludtunk mikor hozzánk került mert folyamatosan vadászta a lábunk, ugrált, mászkált(sajnos nem kertes ház), de így 3 hónap után megszokta a ritmusunkat és egész jól működik. Mondjuk hajnal 5 körül már érzi, hogy 45 perc múlva kelni kell és amint kinyitom a szemem hangosan pürrög. Nem tudom más macskák tudnak-e ilyet, de ilyen speciális maine coon beszéd :)

    VálaszTörlés
  6. de mivel érzékeli, minden telefonban van már ilyen érzékelő? vagy hogy? Meg az éjjeliszekrényre kell tenni, hogy velem egy magasságban legyen? vagy lehet lejjebb/feljebb? Mi van, ha pont nem egy szinten van?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az ágy szélére/sarkára, a fejed közelébe kell rakni arccal lefelé, ne takard le se párnával, se semmivel. A hangokat érzékeli a mikrofon.

      Törlés
    2. ohh, de ciki, hogy erre nem gondoltam, hogy a hangot érzékeli. Komolyan azt gondoltam, hogy mozgásérzékelős. Najó, ezt később majd letagadom :D
      Akkor szerintem megvárom, amíg visszaköltözöm a hálóba, mert most nem egy szinten van a telefonom az ággyal, nem sokat érzékelne. Meg... nálam a villamos mindig behallatszik éjjel is, szerintem az simán felülírja az én mocorgási hangomat :(

      Törlés
    3. Miért nem a hálóban alszol most?

      Törlés
    4. mert most Lakótárs szobája, ami eredetileg a lakásban a hálószoba. Meg amikor egyedül lakom, akkor én is ott alszom. De 'soooon'

      Törlés
  7. Macskások: értelemszerűen kommandózó macska/horkoló férj/nemtommi mellett nem működik hatásosan.

    VálaszTörlés
  8. És az nem rossz az egészségnek, hogy ott van a kütyü a fejed közelében? Nem
    szokták ajánlani, hogy laptop, telefon, tv legyen a közelben alvás közben.

    VálaszTörlés
  9. Szia! Egyik kedvenc alkalmazásom, bár vannak éjszakák, amikor csaj nyerítve röhögök, hogy mégis miként sikerült az adott százalékra jutnia? :P Amúgy meg díjacska tőlem Neked ;) Kukk :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Ezt már egyszer megkaptam Eliie-től, de akkor sem csináltam meg. :( Na majd igyekszem.

      Törlés
  10. Amúgy szerintem ha offline-ra veszed, nincs nagyobb sugárzás, mint a falban lévő vezetékek miatt.

    VálaszTörlés
  11. en is kiprobalom, bar pont ez jutott eszembe, hogy mi van ha nem egyedul alszol. Bar az en baratom nem horkol es nem is extrem mocorgos, szoval jo lesz :) en probaltam mar ezeknek a gyerekcipoben jaro korabbi ingyenes valtozatait, de le is toroltem oket, olyan jok voltak... ez jobbnak tunik lenyegesen mar

    VálaszTörlés