2015. december 19., szombat

Keep your cool

Van ez a Cool List Hungary, ismeritek? Nem igazán tudom, hogy mi (gondolom, szubjektív vélemény) alapján minden év végén összeszedik a legmenőbb, leginkább fővárosi arcokat, és rövid leírás kíséretében leközlik őket egy lista keretein belül. Ezek a menő arcok leginkább művészek, kreatívok, zenészek, vállalkozók, de mindenképp karizmatikus, inspiráló egyéniségek, akik sokmindent csinálnak és erősen jelen vannak a budapesti közösségi életben. Engem ez érdekel, a kúlság fogalma különösen. Számomra például, mert én valami ilyesmit értek az alatt, hogy kúl, lenyűgöző, ha valaki kitűnik a tömegből, nem csak külsőleg, sőt, leginkább azzal, amiket csinál, letesz az asztalra, vagy azzal, ahogy csinálja és teszi le őket. Én igyekszem így csinálni a dolgaimat, fontosnak tartom a stílust, hogy inspiráljak, példát mutassak, jelen legyek. És pont így szívesen veszem magam körül hasonló emberekkel, nagyon szeretem az egyéniségeket, ha valakiről sugárzik, hogy különleges ő maga és a gondolkodása is, ha olyan dolgokat csinál, amikre azt mondod, ez igen, ha egy beszélgetés arra ösztönöz, hogy elgondolkodj, hogy változtass, hogy csinálj valamit. Ha a másik ezt váltja ki belőled, az szerintem menő. 

Néhány évvel ezelőtt még én is sokkal erősebben részese voltam a budapesti pörgésnek, és akkoriban konkrétan mindenkit ismertem az aktuális cool listáról, illetve nem hogy ismertem őket, de egy csomóan a barátaim voltak. Tavaly már alig valaki volt ismerős, de azért egy ismerős lány nyerte meg (méltán). Idén... Idén senkit nem ismerek, de még csak a neve se ismerős egy embernek se. Mondjuk már olyasmivel is be lehet kerülni, hogy valakinek sok követője van az Instagrammon, hát egészségére, komoly eredmény.

Más.

Van néhány barátom, akik néhány menő budapesti szórakozóhelyet üzemeltetnek, és régebben mindegyikük kúl volt, rocksztár, vagy színész, vagy nem tudom, de mára már kicsit meghíztak, kopaszodnak, gyerekük meg kutyájuk van, és péntek esténként sorozatot néznek otthon, ahelyett, hogy az arcukon pörögnének valamelyik buliban vagy koncerten. Tavasszal, mikor találkoztunk, megkérdeztem tőlük, hogy mennek-e a VOLT fesztiválra (régen voltunk együtt néhányszor). Mondták, hogy megnéztek egy plakátot, tudjátok, amin különböző méretű betűkkel fel vannak sorolva a legnagyobb fellépők. Szóval megnéztek egy ilyet, hogy milyen koncerteket lehetne látni Sopronban, és a felsoroltak közül nem ismertek egyetlen előadót sem - talán kettő volt közülük, aminek mintha hallották volna a nevét. Nevettem, hogy velem is pont ugyanez volt a helyzet, egyetlen zenekart sem ismerek a maiak közül, teljesen le vagyok maradva. 

Ja. Kiöregedtünk, nem vagyunk már menők*.





*És ez tökéletesen jól van így. 

8 megjegyzés:

  1. Először azt gondoltam, mennyire sznob ez a cool lista. Aztán másodjára is ezt gondoltam. Hmm csupa művész, de aztán arra jutottam,hogy végül is a papagájból is a legszínesebbet vesszük észre először.(ez most így lehet kicsit genya megállapítás)
    Számomra a kúlság az, amit te is írtál- értéket közvetíteni, hitelesnek lenni stb. és szerintem a hétköznapi emberek között sokkal-sokkal menőbb emberek vannak, mint ezen a kúl listán, akiknek nem kell ahhoz színes, szakadt pólót, furcsa frizurákat hordani, hogy értéket közvetítsenek. Pl. J. Anyukája is tök menő szerintem, és nem csak azért, mert neki tényleg a munkája a hivatása(amit tovább nem részleteznék, mert elég könnyen felismerhető lenne)de egy olyan értékrendet közvetít, olyan dologért dolgozik, ami nem csak a mostani, de a jövő generációinak életére is pozitív befolyással bír, ráadásul a magánéletben is szerintem szuperül hozza a modern felfogást a hagyománytisztelettel, szóval szerintem nem kell művésznek lenni, hogy valaki igazán cool legyen, és még csak nem is korfüggő. Szóval szerintem,amennyit látok belőled, számomra te is menő vagy.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De szerintem sokszor a menő embereknek a külsejükön is tükröződik az egyéniségük. Az Oltai Kata jut eszembe például. Meg sokszor előfordul, hogy mondjuk valakire felfigyelek az egyedi külseje vagy az öltözködése miatt, és aztán kiderül, hogy tényleg figyelemreméltó máskülönben is. De igazad van, hogy nem kell valakinek lila haj, meg görkori a lábára ahhoz, hogy fontos értékeket közvetítsen. Kíváncsi lennék J anyukájára:).

      Sokszor van, h írok egy posztot valamiről, és eszembe jut, h majd úgy érzitek, h meg kell, hogy erősítsetek, hogy de, igen, Ilonka, menő vagy, vagy hogy fiatalabbnak látszol a korodnál, és köszönöm, de esküszöm, nem ez a célom, remélem, ez tiszta:).

      Törlés
  2. Ha most belegondolok végül is J.anyunak is van egyfajta friszkója, amit nem lehet nem észrevenni:D, egyébként meg szolidan elegánsan öltözködik, viszont a határozott és pozitív kisugárzása miatt szerintem hamar ki lehet szúrni. Amiről te beszélsz, hogy a külsejéről is látszik az egyéniségük, én inkább a kifejezetten művészeken-dizájnereken, zenészeken stb. veszem észre, ahol ez egyfajta cégér is, és nyilván benne van az is, hogy szabadabban kezelik ezt a típusú önkifejezést.

    Nincs smúzolási kényszerem,köszi, szerintem ezt már egy korábbi körmös posztban is demonstráltam, de tényleg azt gondolom, hogy a menőség nem kor, és (nem feltétlen) külső függő, és vadidegenekre is szoktam büszke lenni, meg örülni nekik (és kúúúúlnak tartani:)ha azt gondolom, hogy amit csinálnak, képviselnek, az értékes, érdekes. És ha nem Molnár Ilonka lennél, hanem Kis Mancika,aki soha nem zenélt,de így ír a diákjairól, a tanításról stb., mint te, akkor is ugyanezt gondolnám, és Mancinak is megírnám, mert szerintem a pozitív megerősítés mindig jól jön. Szóval csak ne izélgess itt jó?!:)

    VálaszTörlés
  3. hát, én tavaly, amikor véletlen megtaláltam a listát, konkrétan meg voltam győződve róla, hogy ez csak egy ilyen öntömjénező poénlista, amit a központ "marketingesei" csináltak a törzsvendégeikről meg a haverjaikról. :DD

    VálaszTörlés
  4. mondjuk hozzátenném, hogy kb 2 percet szántam rá. és hogy én jó ideje nem akarok már cool lenni. szóval vegyük úgy, hogy nem nyilatkozom :))

    VálaszTörlés
  5. Egyszer kattintottam rá. Amikor kiderült, hogy a diploma nélküli, fontos ember-feleség főpolgármester-helyettes szerintük menő, mar hogy komolyan menő, onnan kezdve képtelen voltam komolyan venni.

    VálaszTörlés