2022. szeptember 30., péntek

why?

Pár hete megérkezett a dackorszak. Nagyon egybe vágott a családi tragédiával, aminek Dani is szemtanúja volt valamennyire, így nem tudom pontosan, hogy mi is volt ez, de azóta sokkal anyásabb is, meg hát beteg is volt. Az én kis szabálykövető babám, akinél eddig figyelni kellett arra, hogy ha valamit kérünk, hogy ne csinálja (pl. ne nyomogassa a szirénázó mentőautó gombját a kocsiban utazva, mert megőrülünk tőle), akkor azt egy idő után oldjuk fel, mert különben soha többé nem csinálja, na ez a jólnevelt kisfiú olyan hisztériás rohamokat kapott napi többször, sokszor, bárhol, bármikor, és olyan szinten feszült neki mindennek és mindekinek sírva, ordítva, mintha kicserélték volna. Nem mertem már elindulni vele sehova, mert nem lehetett tudni, hogy mikor/hol makacsolja meg magát, és rendez olyan jelenetet, hogy esélyem sincs bármit elintézni vele. A fura az, hogy néhány hét után lecsengett ez, nem mondom, hogy már nem ellenkezik, de tök jól meg lehet vele beszélni a dolgokat. 

Ezzel a lendülettel bele is csúsztunk a MIÉRT? korszakba. Én egy nagyon türelmes ember vagyok, de azért az, hogy tényleg, mindent, mindent meg kell indokolni, az nagyon kemény, bármit válaszolsz, arra is rákérdez, hogy de az miért van úgy. Nyilván nem kell tudományosan megválaszolni, hogy miért süt a nap, miért kell megtankolni az autót, vagy miért szereti ő a túrós táskát, de a nap nagy része így is azzal megy el, hogy az ő kis érdeklődését próbálom, próbáljuk kielégíteni. 


4 megjegyzés:

  1. Mindkét korszak kemény, az biztos. Amikor a tizedik, egymásból következő miértre adott válaszra is megkérdezi, miért... Azért, hogy legyen mit kérdezned, ill. Szerinted miért? És ez sem mindig állítja meg a lavinát :D

    A hisztik is nagyszerűek, próbára teszik az ember idegeit, főleg a nyilvánosak. Ez nálunk sem volt hosszú idő, de nem voltam biztos benne, hogy nem bolondulok bele :D

    VálaszTörlés
  2. Mindkettőhöz kell a türelem, az biztos. :D Tényleg, sokszor idegileg fáradok el iszonyúan, amikor az esti altatásnál ellenkezik, azt szörnyen nehezen viselem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, az altatás körüli balhé engem is mindig megviselt... Amikor már dolgoztam, este tudtam csak fordítani, amikor már aludt a gyerek. Így különösen kikészítettek a két, két és fél órán át tartó szenvedések. Végre elaludt, akkor mentem dolgozni, feküdtem egy körül, majd jött a kis hölgy öt és hat között, és nem hagyott onnantól aludni. Kegyetlen volt, jó, hogy már elmúlt ez az időszak.

      Törlés
    2. Mióta elmúlt az az idő, amikor cicit elaludt az ölemben, egy cirkusz az altatás, nagyon nehezen alszik el, mindent bevet, inni kér, énekeljek, takarjuk be a babát, dumál, kérdez..nekem a türelmem meg..hát hamar elfogy 😅 És a dackorszak sem csengett le néhány hét alatt, végtelen türelem kellene tényleg

      Törlés