2020. december 21., hétfő

falala

Pénteken délelőtt csatlakozott hozzánk Barni Vácon, és végül még egyet ott aludtunk. Jó érzés volt, hogy semmi dolgunk, programunk, nem sietünk sehová, spontán eldönthetjük, hogy mit csináljunk. Szombat reggel elbúcsúztunk anyuéktól, és átkompoztunk a Duna másik partjára, hogy meglátogassuk Barni unokatestvérét Leányfalun. Jól befűtött, én bevettem magam a kályha melletti kanapéra Danival, a srácok főztek és ökörködtek, sokat nevettünk, jó volt. Kicsit átalakította a házat ősszel, nagyon szép lett, nagy üvegfelületen keresztül lehet bambulni a kertet meg a teraszon ejtőző kutyát. Azóta sincsen barátnője egyébként, pedig úgy szurkolunk neki, próbálkozások voltak, de valami zavar mindig van az erőben. 

Ma pedig délelőtt átvittük Danit egy kicsit Barni szüleihez, mi pedig addig elmentünk fenyőfát venni. Délután Barni elvitte Danit sétálni néhány haverjával, én addig aludtam. Este megfürdettük a kis mini baba-testét, aztán néztem, ahogy ült Barni ölében és nagy komolyan nézegette a képeket a könyvben, amiből Barni mesét olvasott neki. Miután elaludt, felállítottuk és feldíszítettük a fát, holnap reggel fogja látni először. Nyilván fogalma sem lesz, mi ez az egész, de nagyon szereti nézegetni a színes, fényes dolgokat, biztos vagyok benne, hogy nagyon fog tetszeni neki. Ez az első karácsonyunk hármasban, és annyi olyan érzés van bennem, ami után eddig csak vágyakoztam. Nekünk december 23-án van az évfordulónk, most lesz három éve, hogy először együtt ebédeltünk a Kis Parázsban, ki gondolta volna akkor, hogy csupán három év múlva már családunk lesz. 

Holnap reggel még Ikeába kell mennünk, illetve nem kell, de én szeretnék még egy pár apróságot, Barni pedig rábólintott, hogy menjünk, pedig hát az Ikea karácsony előtt extrém sport, szerintem Barni szeret engem. Délután manikűröshöz megyek, aztán már nem nagyon van programunk, lehet pihenni meg enni. Mondjuk ehhez főznöm sem ártana, de nem akarom túlzásba vinni a dolgot, szerintem sütök egy csirkét a Jamie-féle recept alapján, lesz mellé meggyszósz és krumplipüré - mellé gyanítom, hogy kapunk még ezt-azt Barni szüleitől, de jó lenne még valami egyszerű, amire rájárhatuk. Ti mit főztök az ünnepek alatt? Hal sajnos kizárva, mert Barni nem szereti, csak magamnak meg nem csinálok (most), de majd szerzek magamnak valahonnan egy adag halászlét.

24 megjegyzés:

  1. Semmit, a 2 gyerek mellett max egy rántottát vagyok képes, jelenleg 5 percre sem hagynak békén, ilyen szakasz van:-))) Éjjel meg én inkább alszom. Anya csinál nekünk is töltött káposztát meg sült kacsát, meg zserbót. A gyerekek egyszerűek nálunk evés szempontból, a nagy semmit nem szeret, klasszikus "fényevő" gyerek, a kicsi meg mindent.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Illetve 2 hete a nagy segítségével sütöttem mézeskalácsot, és csinálunk még kókuszgolyót, mert a gyerekeimnek az A SÜTŐI, mindegy miféle puccos, csodálatos, finom sütik vannak. Névnap, szülinap, karácsony, húsvét... Kókuszgolyó! Kizárólag a gyerekkori, Pompom főz szakácskönyv szerint!

      Törlés
  2. Előételnek dumpling lesz (gőzölt verzió, fele zöldséges, fele húsos), utána steak zöldsalátával vagy valamilyen kacsa (elfelejtettem milyen, mert én nem szeretem a kacsát, úgyhogy nem vagyok benne érdekelt), a fiúk szerint pedig ideális nasi a csípős csirkeszárny, úgyhogy az is lesz.
    Köretnek lesz fűszeres édesburgonyapüré és pickeled zöldségek (cukkini-répa-káposzta vagy kimchi light).

    Mindez akkor, ha a pasimnak nem kell dolgozni menni, mert övé a karácsony menü. Ha nekem kell főzni, akkor fehérboros-almás csirkecombok lesznek hagymalekvárral és krumplipürével. És valószínűleg a főnökét behelyezem az egyik barátunk smokerébe és ott érlelheti magában a gondolatokat 8-10 órán keresztül, hogy miért is kell 24-én dolgozni. Szóval remélem, hogy inkább dumplingos menü lesz, még soha nem készítettem semmit smokerben :P

    VálaszTörlés
  3. Sült kacsa, ezer éve nem ettem, halászlét meg anyós csinál 😊

    VálaszTörlés
  4. Milyen hangulatos képet festettél le. 😍 Ezeket a napokat én is szeretem, mert ekkor sosem dolgozom, a fa már áll jó pár napja és csodás ránézni.
    En csak kacsacombot, hagymas krumplival es parolt lilakapasztaval 🥰 Toltott kaposztat, halat, halászlevet is szeretem, de azt kapunk anyutol, még sosem csináltam ezeket, nincs is sok kedvem... :)
    Ikea biztos durva lesz bár hétkoznap ki tudja? Sokan nem dolgoznak, most hètfőn 8-9 körül is már éhezők viadala volt a Lidlben. 🤣

    VálaszTörlés
  5. Sült kacsa, törtburgonya és lilakáposzta almaval, vaniliakremes dios reformsuti, baaajgli, fahejas dioval toltott sült alma- Es Barni tenyleg szeret, az enyem csakis kizarolag a metroba hajlando velem elmenni, pont a többi extrém sport jellege miatt.

    VálaszTörlés
  6. Gyorsan visszaolvastam a három évvel ezelőttöt és kicsit sírós lettem tőletek, annyira szép történetetek van és úgy tudok örülni a boldogságodnak, mintha legalábbis ismernélek így a sok elolvasott karakter alapján. Nagyon boldog karácsonyt neked is és az egész családodnak Milonka!

    VálaszTörlés
  7. Almas zellerkremleves
    Gombaragus pasta parmezános mártással
    Almás-körtés pite
    Forralt boros mini kalács
    Meggyes-mákos krémespite....nem a hagyományos vonalat toljuk.
    Ja es házi szaloncukor 😀

    VálaszTörlés
  8. Gesztenyével töltött pulyka, vörösboros aszalt szilva mártással + krumplipüré; töltött káposzta; rántott minden + osztrák krumpli saláta.
    Sütinek zserbó, gyümölcskenyér, mézeskalács.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ezt mind te??? zserbó, meg minden? nem csodálom, hogy kivagy, ha ez a tempód!:)

      Törlés
  9. Nálunk is sült kacsa lesz lilakáposztával, következő nap meg cordon bleu, steakburgonya és zöldbabsaláta.
    És sütök zserbót, répatortát, a gyerekek pedig csokitortát rendeltek. :-)

    VálaszTörlés
  10. hú a kajás kérdést nem is láttam, lássukcsak: szarvaspörkölt, lazac, töltöttkáposzta, zserbó, püspökkenyér, hókifli :)

    VálaszTörlés
  11. Na jó most irigykedem. Sőt a tavalyi önmagamat is irigylem amikor még nem kellett dolgoznom Karácsonykor. Nálunk az lesz amit a Férjem főz, miközben a gyerekre vigyáz.
    Boldog Ünnepet Nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. na jó, de nektek van tavalyi töltött káposztátok a mélyhűtőben!:)

      Törlés
    2. Valóban. Azóta sem volt időm kipakolni a fagyasztót...

      Törlés
  12. Túlélted az IKEAt? Nagyon durva volt?

    VálaszTörlés
  13. Lazac tejszínes vargányával és a gyerekek kedvéért hercegnő burgonyával.

    VálaszTörlés
  14. Mindenkire felnézek, aki egynèl több fèle kaját elkészít ilyenkor! Hősök vagytok.

    VálaszTörlés
  15. Nálunk mindenki más más ételt szeret, úgyhogy idén lerakok a tepsi aljára felkarikazott krumplit, rá pedig mindenféle húst, gombát, szalonnát, ki mit kíván. A végén aki akar, annak tojást ütök rá, aki akar, annak sajtot reszelek és picit sütöm még. Így nem finnyoghat senki.

    VálaszTörlés
  16. Én most találtam meg újra ezt a receptet, régebben sokat csináltam, idén is fogom. Nagyon egyszerű és ha szeretitek szerintem rájárós.
    http://stahl.hu/foetelek/gesztenyes-pulyka-vorosboros-aszalt-szilvaval
    Harcsa halászlét pedig a Fő utcában levő Horgásztanyából szoktunk rendelni és elhozni, nagyon finom. Idén is van nekik.
    Boldog karácsonyt!

    VálaszTörlés
  17. Gyöngytyúk leves, kacsamell mango chutney-val, krumpkipüré,görögsaláta, zserbó, málnás mascarpones pite.
    Mondjuk nincs kisgyerek, a nagy meg hozza a salátát😃.

    VálaszTörlés
  18. ''szerintem Barni szeret engem...'' ~imádlak

    VálaszTörlés