2021. október 11., hétfő

tv

Egy ideje nem nézünk tévét, filmeket, sorozatokat, semmit. A tévénk egy elég régi darab, akkor vettem, mikor hazaköltöztem Svájcból, hogy tudjam nézni a zombis sorozatomat (The Walking Dead), ami átsegített az első, nehéz időszakon. Azt hiszem, elég jól tudtam akkoriban azonosulni a zombikkal. Emlékszem, az itteni tescoba mentünk el megvenni a szüleimmel, hogy Apa segítsen kiválasztani meg cipekedni. Álltunk Apuval a tévék előtt és próbáltuk tudományosan kiválasztani, felbontás, meg nem tudom mi alapján, hogy melyik kellene nekem, de nem jutottunk dűlőre. És akkor odajött Anyu, nézte a képernyőket pár másodpercig, és rámutatott kettőre, hogy ennek van szép képe, meg ennek. Mi meg konstatáltuk, hogy tényleg, és mentünk is fizetni. 

Az akkor egy 'buta' tévé volt, de most már egy ideje érzem, hogy kínlódás ez így. Akkoriban tök oké volt, hogy letöltöttem, amit nézi akartam, ráraktam egy pendrive-ra, azt bedugtam a tévébe, és hajrá. De ma már minden, amit nézni akarunk, online van és streamelhető, a laptopomat össze szoktam dugni a tévével, de 10 esetből nyolcszor nem látják egymást, én meg ettől idegbajt kapok. Így egyszerűen leszoktunk a filmnézésről. Nem mondom, hogy nagyon hiányzik, meg szerintem iszonyúan időrabló tud lenni, ha az ember rácsúszik a sorozatokra, kisgyerek mellett meg az idő luxus kategória, arról már nem is beszélve, hogy élvezem, hogy újra olvasok. De azért jólesne egyszer-egyszer leülni este, mikor leraktuk Danit, és megnézni valami jó filmet, vagy vasárnap reggel egy mesét a kanapéról. Kettőnk közül én vagyok a gyakorlatiasabb, meg a kütyübuzi is, úgyhogy pár hete mondtam Barninak, hogy 2021 van, nem élhetünk tovább úgy, mint az ősemberek, vegyünk egy okos tévét. 

Az pillanatok alatt kiderült számomra, hogy 100.000-ért, de akár másfél millió forintért is kapható ilyen kütyü, és hogy fogalmam sincs hogy mi alapján kell választani. De szerencsére Pilláék is most vettek az új lakásukba, így a pasija pillanatok alatt kiokosított, találtunk egy szuper ár/érték arányú sorozatot. Már csak az volt a kérdés, hogy mekkorát vegyünk. Itt, ebben a lakásban kb 3.5 méterről nézzük, és bőven van hely, arról viszont fogalmunk sincs, hogy a következő lakásunknak milyen adottságai lesznek ilyen szempontból, de hát carpe diem, kiválasztottunk egy 138 cm átmérőjű darabot, ami sokkal nagyobb, mint a mostani tévénk. Kiderült, hogy itt Vácon is megvásárolható, amit kinéztünk, elmentünk, megnéztük, és olyan... kicsinek tűnt. Mondta az eladó, hogy nem gáz, van egyel nagyobb is, és az tényleg úgy látszott, hogy oké. Pont velünk volt Dani is, úgyhogy Barni hazahozott minket és visszament a tévéért, csak hogy konstatálja, hogy akkora, hogy nem fér be az autóba. Így kiszállítást kért másnapra. 

Én itt elkezdtem izzadni, hogy mi az, hogy nem fér be az autóba, basszus mekkora idióták vagyunk, hogy egy mozivásznat vettünk tévének? Hogy mindegy, milyen, csak jó nagy legyen? Hát már lemértük, hogy mekkora lesz jó nekünk, miért kellett tök spontán nagyobbat vennünk (megjegyzem, ez abszolút jellemző ránk)? Aztán másnap kihozták, és majdnem elájultam a doboz láttán, tényleg akkora volt. Pár órán keresztül kerülgettük, aztán délután végül kibontottuk... És kurvajó. Szerencsére a doboznál jóval kisebb, de tökéletes ide, kényelmesen elfér, és szemüveg nélkül is vígan látom a feliratokat is. És iszonyú kényelmes, hogy bekapcsolom, és mindenféle nyűglődés nélkül lehet netflixet nézni rajta. Mondjuk már a második sorozatot kaszálom el, The Serpent és Clickbait, mindkettő olyan, hogy jó az ötlet, izgalmasan indul, aztán a 3. résznél kezdesz gyanakodni, hogy itt amúgy igazából semmilyen történés nincsen, és az 5.-nél meg már biztos vagy benne, hogy nem is lesz, és szerintem az élet túl rövid a rossz sorikhoz. Úgyhogy megköszönöm ha ajánlotok jó sorozatokat, de főleg filmeket.

35 megjegyzés:

  1. I am not okay with this,
    You,
    Rita,
    The Chesnut Man,
    Post Mortem: No One Dies in Skarnes,
    Katla,
    Sex Education,
    The Kominsky Method

    Filmek:
    The Guilty,
    1917,
    Green book,
    Friendzone,
    The African doctor

    VálaszTörlés
  2. Én most az Egy szobalány vallomása című sorozatot nézem. Előtte a Gesztenyeember és a Rillington Place volt. Az American Crime Storynak most megy a harmadik évada, ez Bill Clinton és Monica Lewinskyről szól, egész ígéretes. A Jelenetek egy házasságból nsgyon szuper volt. A The Morning Show 2. évada is most kezdődött pár hete.
    Na, ez így most pont úgy néz ki, hogy mást sem csinálok csak a tv előtt ülök, de nem :D

    VálaszTörlés
  3. Sex education
    Arsen Lupin
    Grace & Frankie
    Nagy pénzrablás
    The Kominsky Method
    Kozmosz kölyök
    The Crown
    To hot to handle

    VálaszTörlés
  4. Az ifjú Sheldon
    Váratlan utazás (újranézem párévente, gyermekkorom óta nagyon szeretem)
    Downton Abbey

    És tudom, hogy inkább filmeket, sorozatokat kértél, de mostanában még sokszor Kadarkai Endre beszélgetéseit szoktam hallgatni, nekem nagyon inspirálóak a valós életből vett történetek, és ahogy Endre kérdez.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha "háttérnek" kell valami, akkor én is simán visszanyúlok a régi klasszikusokhoz. :)

      Nagyon rövid, de én nagyon szerettem, egy minisorozat: A gyónás.
      Ha bírjátok a horror-szerűséget a The hounting of Hill house; The hounting of Bly Manor.

      Kadarkai Endre beszélgetéseire én is pár hónapja kattantam rá. Az egyetlen "bajom" vele, hogy nem elég hallgatni, muszáj nézni is. (én a youtubon nézem a beszélgetéseit). Imádom a Szavakon túl-t is, illetve a Világtalálkozó-t is.

      Törlés
    2. ha meg nem bírjátok a horror-szerűséget akkor a bly manor & hill house csapata csinált most egy midnight mass c. sorozatot is, az még kevésbé horror! :D

      Törlés
  5. A pasim úgy vett tévét, hogy az egyik barátja segített elhozni hasonló be-nem-férési okokból kifolyólag. Úgyhogy azt a barátját hívta, akinek kabriója van, nem érdekelte őket, hogy kilóg felfelé :D Azóta is az a szavajárása a fiúknak, hogy bármit kell fuvarozni, ami nagy, majd a kabrióba bedobják :D

    Grace & Frankie nálam a "vidámító" sorozat mostanában, amikor olyan nyaff vagyok, mint most ettől a nyálkás időtől, akkor beteszem és egészen visszatér az életkedvem.
    Lupint kezdtem el nézni, az első pár rész tetszett, de utána olyan volt, mint amit írtál. Kb 3-5 rész után, ha nem is nem történik semmi, de elég vontatott lett szerintem.

    Szeretem háttértévézős, nem stresszes limonádékat is, úgyhogy nekem bejött a netflixen az Édes magnóliák, a Firefly Lane és a Valeria is (jó, a Valeria közben időnként puffogtam a barátnőmnek, aki szintén nézte, hogy dehülyék). A Valeria megnézése óta pedig ajánlgat mindenféle európai filmeket is a netflix, amik kimerítik a limonádé kategóriát, elnézegetem őket, de a címükre nem emlékszem.

    A netflixen is van "history", hogy visszanézzem, miket láttam eddig?

    VálaszTörlés
  6. Film: Tanitóm a polip (Oscart kapott dokumentumfilm kategóriában, kicsit sok benne a pátosz, de szép)
    Amúgy a sorozatokról pont az idén jöttem le, a Sex Education 3. évada és a Clickbait adta meg a végsö lökést, hogy rájöjjek, teljesen elbutulok a Netflixtöl: ott csak az izgalom fenntartása a lényeg, hogy függövé tegyen és képernyöhöz kössön, mindez a cselekmény, a karakterábrázolás és -fejlödés hihetöségének rovására megy. Most kezembe került egy régi könyv, amit én vagy 20 éve olvastam és imádtam, és most döbbenten állapitottam meg, hogy "milyen zavaróan hosszúak benne a mondatok", alig birok a lassan csordogáló cselekményre koncentrálni. "Elrontott" a Netflix, azaz hagytam magam elrontani. Persze túlzok is, mert vannak értelmes sorozatok, de a többség idöpazarlás. Részemröl vissza a könyvekhez és elöre a podcastokhoz, tv csak nagyon kritikusan és ritkán.

    VálaszTörlés
  7. Nekem se volt tv-m az elmúlt 10 évben és mikor Gábor kitalálta, hogy vegyünk, kicsit húztam a számat, hogy minek? Aztán amióta megvan, nagyon szeretem!
    Én egy sorozatot tudok ajánlani: The White Lotus. Vicces, jó hangulatú, Hawaii-n játszódik, ugyanakkor ármányos, izgi.

    VálaszTörlés
  8. Én a Scenes from a marriage-t nézem most, de friss házasoknak azt hiszem nem ajánlom 😀
    Nagyon kedveltem a Mozart in the Jungle-t (Amazon prime-os), Imádtam a Babylon Berlint meg az I may destroy you-t. Szerintem ezek a sorozatok neked is tetszenének. A Mare of Easttown is jó volt.
    Mini sorozat: Unorthodox (a könyv amúgy sokkal jobb, ha maradnál az olvasás vonalon)
    Filmet pedig én se néztem, de a Nomádok földjét megnézném. Amúgy én a héten Pesten leszek, ha esetleg moziznál egyet!

    VálaszTörlés
  9. Én kő alatt élek, nincs Netflix előfizetésem. (Meg más streaming szolgáltató előfizetésem sem).
    Szerinted Milonka, ebből a sok filmnézésből kialakul Magyarországon egy olyan helyzet, hogy az emberek megtanulnak angolul (maguktól) vagy tervezzem továbbra is hogy 55 éves korom körül (mikor már semmiféle szellemi munkára nem vesznek fel) élhetek angol tanításból/korrepetálásból?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szerintem az angoltudásodra mindig tudsz majd építeni! :D ha érted, hogy értem.

      Törlés
  10. Én is a távolság alapján néztem, mekkorát ajánlanak, nem akartam kicsit, de nagyot sem, nekem fura hogy a 80 utan 108cm jon, még nem üzemeltem be (a 108-ast), de nekem most ez is marha nagynak tünik! :))

    VálaszTörlés
  11. A The Walking Deadet nézed még, vagy elkaszáltad már? Én a suttogók megjelenése óta halogatom a továbbnézést, nem is tudom, mennyivel vagyok már lemaradva.

    Én is kő alatt élek, se Netflix, se HBO Go, viszont a torrent accountom legalább 15 éves, ha valamire kíváncsi vagyok, letöltöm.

    Két éve vettem okos tévét, néha nagyon bánom, mert a gyerekek akkor 4 és 2 évesek voltak, de azóta állandó napirenden van a Youtube miatti cirkuszolás, a lányom már bármit kikeres magának.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök hogy van még más rajtam kívül akinek a gyereke Youtube-ozik. (Persze nem örülök...)

      Törlés
    2. En nem a kő alatt elej, es nincs netflixem. Merlegeltuk, hogy van-e eleg jo film-előerhetosegunk enelkul is, es ugy dontottunk nincs szuksegunk ra. Mindenki azt csinal, amit akar! :)

      Milonka, en egy nagyon jo sved filmet ajanlanek, amit ugy hivnak, hogy Square. Azt hiszem par eve jott ki, nem tudom, hogy ott van-e a netflixen.

      Illetve a kedvenc sorozatom egy BBC sorozat, amit ugy hivnak, hogy The Informer, csak hat reszes. Nem tudom, hogy tudtok-e BBC-s sorozatokat nezni.

      Törlés
    3. JS: Á, sok évvel ezelőtt abbahagytam, nem tudtam, hogy még mindig megy. :D

      Törlés
  12. Szia Ilonka. A filmeket műfaj és egyéb kategóriák (legalább 120 féle) szerint is ki lehet keresni, a kódok elérhetők itt: https://index.hu/tech/helpdeszka/2016/09/21/netlfix_kodok/ Ha mégis ránézel a sorozatokra, akkor a "Kijelölt túlélő", "Lányok a vonalban", "Bold Type", Totál szívás", "Halott vagy", "Bridgerton" elég eseménydúsak. A Netflix sorozatoknak megvan az elég hamar átlátható tematikája, szerintem egy idő után azért besokall belőlük az ember. Jó tévézést. :) Évi

    VálaszTörlés
  13. The Chair (minisorozat)
    Grace and Frankie (nem mini)
    a többit, amit írtam volna, már írták mások

    film, amit NE nézz meg: The secret diary of an exchange student

    VálaszTörlés
  14. Szia Ilonka!

    Nekem mostanában ezek jöttek be.

    Sorozatok:
    The End of the F***ing World
    Man in the high castle
    Babylon Berlin

    Pretend.It's.a.City-ez egy nagyon jó dokumentum film "New York"-ról https://www.youtube.com/watch?v=MClMxqD-HNA

    filmek:

    Hunt for the Wilderpeople
    Little Joe
    Leave no trace

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. oo meg valami, egy film ajanlo... nagyon szomoru es borzasztoan oszinte film......Waiting for the Barbarians.https://www.youtube.com/watch?v=PHE5iHeYBqw

      Törlés
  15. Lesznek ismétlések, de annál nagyobb eséllyel lesznek ismerősek majd azok a sorozatcímek :)

    Lucifer
    Love and Anarchy
    Új barát karácsonyra (majd Karácsony előtt / alatt)
    The One
    The Kominsky Method
    The New Pope (HBO)
    Normal People (asszem ez is)
    The Affair (HBO)

    Na de ez olyan, hogy valahogy annyira rá lehet unni a sorozatnézésre is, mint elfoglaltságra, és hiába szuperjók a sorozatok (mármint vannak szuperjók), valahogy csomószor ürességérzetet hoz és nem is tölt fel.

    VálaszTörlés
  16. Nagyon köszönöm mindenkinek az ajánlókat! Lesz miből csemegézni:)

    VálaszTörlés
  17. Sex Education
    Dead to Me
    The End of the Fxxxing World
    Mindhunter
    Derry Girls
    Broadchurch UK (Ebben gyerekgyilkosság a főszál az első évadban, nem tudom, mennyire visel meg.)
    Fleabag
    Jane the Virgin

    És a Lucifer a jelenlegi guilty pleasure sorozatom.

    VálaszTörlés
  18. Senki se írta még : The Fall -a Netflixen. Nagyon jó, de nyomasztó. A Downton Abbey igazi feel-good, a Young Pope az HBO-n pedig elképesztően jó!

    VálaszTörlés
  19. Ozark, Peaky blinders, Unorthodox, Caliphate, Virgin river, Cobra kai, After life

    VálaszTörlés